سفارشات 35413111-051
احتمال معافیت مالیاتی واحدهای چاپ کتاب

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد از قول مساعد وزیر اقتصاد برای بررسی پیشنهاد معافیت مالیاتی طراحان مد و لباس و فعالان چاپخانه‌هایی که فقط کتاب چاپ می‌کنند، «با حُسن نیت» خبر داد.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، لادن حیدری مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره خروجی جلسه شب گذشته اهالی فرهنگ و هنر با وزیر امور اقتصادی و دارایی و در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که علیرغم اعلام سازمان امور مالیاتی مبنی بر افزوده شدن صنف کتابفروش به فهرست مشاغل معاف از پرداخت مالیات، فهرست جدید خالی از عنوان این رسته شغلی است؟ گفت: خیر. موضوع افزوده شدن کتابفروشان به مشاغل معاف از مالیات به تصویب رسیده و در فهرست یادشده هم گنجانده شده است.

 

وی سپس از طرح پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزیر اقتصاد برای افزوده شدن دو رسته شغلی دیگر به مشاغل معاف از پرداخت مالیات در جلسه دیشب خبر داد و افزود: پیشنهاد افزوده شدن شغل طراحی مُد و لباس و همچنین چاپخانه‌هایی که کتاب چاپ می‌کنند، به فهرست مشاغل معاف از پرداخت مالیات مطرح و از آنجا که مجوز فعالیت در هر دو حوزه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود، مقرر شد مطابق قانون دفتر حقوقی وزارت ارشاد این پیشنهادها را به صورت مکتوب و با دلایل و مستندات به سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد و امور دارایی ارائه شود.

  مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از قول مساعد وزیر اقتصاد و امور دارایی در جلسه شب گذشته برای بررسی این موارد «با حُسن نیت» خبر داد و ابراز امیدواری کرد تدوین این بسته پیشنهادی مکتوب به زودی و با همکاری صنوف مربوطه در این دفتر انجام شود.

حیدری گفت: در جلسه دیشب مشکلات دیگری هم که فعالان در حوزه مطبوعات، سینما، چاپ و نشر و هنر با سازمان مالیاتی و قوانین مالیاتی دارند، مطرح شد که آقای طیب نیا همه این موارد را یادداشت کرد و در خصوص مواردی که قابل رفع و حل است، قول داد که بررسی شود و در خصوص مواردی هم که منع یا مانع قانونی دارد، صراحتاً اعلام کرد که فعلاً قابلیت بررسی یا تجدید نظر در مورد آنها وجود ندارد.

خبر معافیت مالیاتی کتاب فروشان در حالی منتشر شده که مدیران و دست اندر کاران توجهی به منبع اصلی تولید کتاب یعنی چاپخانه ها نداشته اند و خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و اخبار منتشر شده در این زمینه قول های مساعدی در این باره از سوی وزیر اقتصاد داده شده است.

منبع : www.papna.ir