سفارشات 35413111-051
جشنواره چهاردهم مثل مجلس ختم برگزار شد!

رضا رضایی، کارشناس صنعت چاپ گفت: در چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ بسیاری از برنامه‌ها حذف و مابقی نیز بسیار بی‌کیفیت برگزار شد و ابن مراسم بیشتر شبیه مراسم ختم بود.

رضا رضایی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ اظهار کرد: متاسفانه عزیزانی که مسوولیت دارند ارزش روز ملی صنعت چاپ را نمی‌دانند، چرا که همه صنایع چنین ارزش و احترامی ندارند و ما نیز این امر مهم را فراموش کرده‌ایم و فکر می‌کنیم اگر برای برگزاری آن چند میلیون تومان خرج کنیم اسراف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: شاید تعداد صنایعی که روز ملی برایشان اختصاص داده شده است به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد و اگر مراسم آنها را با روز ملی صنعت چاپ مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که مراسمی که امسال برگزار کردیم بیشتر شبیه مراسم ختم بود تا جشنواره زیرا نه متنوع بود و نه کیفیت مطلوبی داشت.

این کارشناس صنعت چاپ با گلایه از حذف برخی از قسمت‌های جشنواره صنعت چاپ گفت: متاسفانه بی‌توجهی مسوولان دولتی باعث حذف قسمت‌های مختلف این جشنواره شد و همه شرایط دست در دست هم داد تا جشنواره در بدترین کیفیت ممکن برگزار شود، چرا که وقتی متولی حرمت را نگه نمی‌دارد از سایرین انتظاری نمی‌توان داشت.

رضایی در توضیح دلایل عدم قبول مسوولیت در جشنواره چهاردهم اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، پیشنهاد دادند تا مسوولیت هیات داوران را بر عهده بگیرم اما باتوجه به انجام نشدن تعهدات سال‌های گذشته ترجیح دادم که در بخش داوری حضور نداشته باشم چراکه اهالی صنف، مشکلات سال‌های گذشته و عدم عمل به تعهدات داده شده از سوی دولت را از چشم من و همکارانم دیدند.

وی ادامه داد: مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها در صحبت‌های خود از بهتر و اصولی‌تر شدن مسابقات آثار چاپی صحبت کرده است اما ما تا به امروز  پیشرفت و حتی  یک حرکت مثبت را هم مشاهده نکردیم، البته امیدوارم با توجه به نقش مهم و ارزشمند صنعت چاپ این مسابقات در بهترین کیفیت لازم برگزار شود.

رییس سابق هیات داوران مسابقات آثار چاپی در پایان گفت: در طول سه سال مسوولیتی که در مسابقات آثار چاپی بر عهده داشتم تمام تلاشم را انجام دادم تا مسابقات در بهترین کیفیت لازم برگزار شود و امیدوارم که اهالی صنف چاپ نیز از مسابقات سال‌های گذشته راضی بوده باشند، به هر حال آرزوی من و تمامی اهالی صنعت چاپ این است که جشنواره سال‌های آینده در بهترین کیفیت ممکن برگزار شود.

منبع : www.ipina.ir