سفارشات 35413111-051
«ماشین‌آلات صنایع چاپ» خواندنی شدند

دو جلد از مجموعه سه جلدی «ماشین‌آلات صنایع چاپ» با عناوین «آشنایی با دستگاه‌های چاپ» و «ساختار دستگاه‌های چاپ» اثر داود لطفی از سوی انتشارات «آذر پویا» چاپ و روانه بازارکتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه سه جلدی «ماشین‌آلات صنایع چاپ» برای دانشجویان رشته مهندسی صنایع چاپ در مقطع کاردانی و کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس تدوین شده است. البته علاوه بر جامعه دانشگاهی، تمامی مدیران و سایر علاقه‌مندان عرصه چاپ می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند. 

جلد نخست این اثر با عنوان «تعمیر و نگهداری دستگاه‌های چاپ» از هشت فصل تشکیل شده است؛ «مبانی تعمیر و نگهداری»، «تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات چاپ»، «اتصالات»، «اجزاء ماشین»، «موتورهای الکتریکی»، «راه‌اندازی موتورهای الکتریکی»، «ابزارهای عمومی»، «ابزارهای تخصصی» عناوین فصول هشت‌گانه این مجلد را تشکیل می‌دهند.

کتاب «تعمیر و نگهداری دستگاه‌های چاپ» با شمارگان 1000 نسخه در 270 صفحه به بهای 13 هزار تومان از سوی انتشارت آذرپویا منتشر شده است.

جلد دوم با عنوان «ساختار دستگاه‌های چاپ» در قالب 9 فصل تنظیم شده است. «مبانی ساختار دستگاه‌های چاپ»، «سیستم‌های تغذیه»، «سیستم‌های تحویل»، «پنجه‌ها و سیستم انتقال»، «نوردها»، «خشک‌کن‌ها»، «آماده‌سازی دستگاه چاپ برجسته»، «آماده‌سازی دستگاه چاپ افست» و «آماده‌سازی دستگاه چاپ هلیوگراوور» عناوین 9گانه این اثر را تشکیل می‌دهند.

این کتاب نیز با شمارگان 1000 نسخه در 350 صفحه به بهای 17 هزار تومان از سوی انتشارات آذرپویا راهی بازار نشر شده است.

آن‌جایی که مهندسان صنایع چاپ در جریان فعالیت خود مستقیما با تجهیزات و ماشین‌آلات مختلفی سروکار دارند و می‌دانند که دستگاه‌های دارای نقص فنی، باعث توقف عملیات می‌شوند، بنابراین، لازم است در حیطه وظایف و مسئولیت‌های خود با اهمیت موضوع تعمیر و نگهداری جزئی و رفع معایب اولیه تجهیزات، علاوه بر نظارت مستقیم خود از تکنسین‌های و کارگران ماهر بهره گیرند تا وقفه در فعالیت‌های جاری چاپ رُخ ندهد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که استفاده از روش‌های صحیح نگهداری و تعمیر تجهیزات صنایع چاپ از دیرباز تاکنون مورد توجه جدی قرار نگرفته است، بنابراین در این کتاب تا سرحد امکان کوشش شده تا دیدگاه‌های مناسبی برای اهمیت دادن به این موضوع ارائه شود و از طرفی روش‌های صحیح نگهداری تجهیزات صنایع چاپ معرفی شود. 

لطفی همچنین از انتشار جلد سوم این مجموعه با عنوان «آشنایی با دستگاه‌های چاپ» در آینده نزدیک خبر داده است.

منبع : www.ibna.ir