سفارشات 35413111-051
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره :نقش بخش خصوصی در جشنواره بسیار کم‌رنگ بود.

علی مغانی، عضو شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ گفت: باتوجه به حضور چند نماینده از اتحادیه‌ها در شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، نقش بخش خصوصی در جشنواره بسیار کم‌رنگ بود.

علی مغانی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ ایران در توضیح چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ اظهار کرد: با تمام تلاش‌هایی که مهندس برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داد اما شان اهالی صنعت چاپ در جشن روز 22 شهریورماه رعایت نشد، چرا که متاسفانه برنامه‌ریزی خوبی انجام نشده بود.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان با گلایه از نبود نماینده‌ای از استان خراسان در میان پیشکسوتان برگزیده گفت: ایراداتی به  اسامی پیشکسوتان برگزیده مطرح بود، زیرا نیمی از برگزیده‌ها از تهران بودند و توجه‌ای به سایر قطب‌های چاپی کشور نشده بود. من این سوال را از مسوولان دارم که آیا حق استان خراسان نبود که به عنوان یکی از قطب‌های چاپی کشور یک نماینده در میان پیشکسوتان برگزیده داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه ملاک مشخصی برای انتخاب پیشکسوتان اتخاذ نشده است، برای مثال دو نفر 40 سال پیش هرکدام با یک ماشین ملخی وارد چاپ شده‌اند و یکی امروز 100 ماشین دارد و آن یکی همان یک ماشین را هم از دست داده، ما قبول داریم که هر دو نفر قابل احترام هستند، اما اگر بخواهیم بر اساس حق تصمیم بگیریم به این نکته خواهیم رسید که واقعا جایگاه آنها با یکدیگر متمایز است و تفاوتی باید میان آنها قایل شویم.

این عضو شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ اظهار کرد: با اینکه چندین نماینده از صنف در شورای سیاستگذاری جشنواره حضور داشتند، اما در نهایت جشنواره با رنگ و بوی دولتی برگزار شد و نقش بخش خصوصی در تصمیمات بسیار کم‌رنگ بود، زیرا اگر جشنواره امسال را با سال‌های گذشته مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که از نظر کیفی نسبت به سال‌های گذشته ضعیف‌تر برگزار شد.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 10 میلیون تومان بودجه به چند استان برای برگزاری جشن صنعت چاپ داده است که این به هیچ وجه عادلانه نیست. در اختصاص این بودجه باید به ظرفیت، سیکل جمعیت و تعداد واحدهای چاپی توجه می‌شد و بعد از آن بودجه را تقسیم می‌کردند، زیرا تقسیم بودجه به این شیوه چندان کار صحیحی نیست.

مغانی برگزاری جشن کارگران صنعت چاپ را کار ستودنی نامید، اما معتقد است که این چشن باید در سایر استان‌ها نیز برگزار شود، زیرا کارگران سایر شهرستان‌ها نیز مانند کارگران تهرانی نیاز به توجه دارند.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان در پایان گفت: به دلیل سابقه طولانی برازش در چاپخانه آستان قدس رضوی و شناخت کامل وی از صنعت چاپ انتظارات کمی بالا رفته است و امیدواریم که در سال‌های آینده شاهد رشد کیفی جشنواره صنعت چاپ باشیم.

منبع :ipina.ir