سفارشات 35413111-051
واسپاری تصدی‌گری‌های حوزه چاپ/ حمایت از پژوهش و پایان‌نامه‌های مرتبط با صنعت چاپ

وزیرارشاد در جشن ملی صنعت چاپ عنوان کرد

 واسپاری تصدی‌گری‌های حوزه چاپ/ حمایت از پژوهش و پایان‌نامه‌های مرتبط با صنعت چاپ

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) چهاردهمین جشن ملی صنعت چاپ، با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد، علی نیکوسخن، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و سایر پیشکسوتان و فعالان عرصه چاپ برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در چهاردهمین جشن ملی صنعت چاپ، از واسپاری تمام تصدی‌گری‌های حوزه چاپ به بخش خصوصی و تشکل‌های نشر به‌عنوان سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد در دوره جدید خبر داد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین اظهار کرد: از این‌که می‌بینیم صنعت چاپ هر روز به همت پیشکسوتان عرصه چاپ پویاتر و غنی‌تر می‌‌شود بسیار خوشحالیم. 

وی ادامه داد: هنوز هم با توسعه فضای مجازی، این صنعت جای خود را در چاپ کتاب، مجلات و روزنامه‌ها حفظ کرده است. 

جنتی در ادامه گفت: لازم است همه دست‌اندرکاران دولتی و غیردولتی، به این صنعت به‌عنوان صنعت پایه بیش از پیش توجه کنند، چراکه گردش مالی این صنعت در دنیا 800 میلیارد دلار است، در حالی‌که سهم ایران از این رقم حدود سه میلیارد دلار است. 

وی با اشاره به نقش بسیار مهم اتحادیه‌ها و انجمن‌ها در رونق‌بخشی صنعت چاپ، افزود: وزارت ارشاد نیز در این میان به‌عنوان حامی این صنعت، در دوره جدید فعالیت‌هایش، گام‌های مهمی برای تحقق اهداف صنعت چاپ و رفع مشکلات این صنعت برداشته است که از آن‌ جمله می‌توان به بازنگری قوانین مرتبط با صنعت چاپ اشاره کرد؛ در این بازنگری‌ها می‌کوشیم موانع موجود در حرکت رو به جلو این صنعت را از پیش پا برداریم. 

وی ادامه داد: از مهمترین اقدامات وزارت ارشاد در راستای ارتقای صنعت چاپ انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای مختلف مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، صندوق توسعه ملی و بانک‌ها به منظور ارایه تسهیلات ویژه برای بهسازی و نوسازی صنعت چاپ است. 

جنتی در ادامه سخنانش در این آیین اظهار کرد: آموزش در صنعت چاپ، تجهیز کتابخانه‌ها، حمایت از پژوهش و پایان‌نامه‌های مرتبط با صنعت چاپ و حمایت از نوآوری‌های نیروهای جوان و تولید ماشین‌آلات در داخل  برای پیشگیری از خروج ارز، از جمله سیاست‌ها واهداف وزرات ارشاد در دوره جدید فعالیت‌هایش برای ارتقای صنعت چاپ به شمار می‌آیند. 

وزیر ارشاد با اشاره به سایر اقدامات وزارت ارشاد در راستای تحقق اهداف صنعت چاپ گفت: وزارت ارشاد در راستای نوسازی و بهسازی و ارتقای کیفی دستگاه‌های صنعت چاپ، با همکاری سایر نهادها، سازمان‌ها و اتحادیه‌ها گام برداشته است. 

وی افزود: همچنین وزارت ارشاد می‌کوشد با واسپاری تمامی تصدی‌گری‌های حوزه چاپ به بخش خصوصی و تشکل‌های نشر، گامی برای پیشرفت این صنعت بردارد. 

 گزارش تکمیلی این آیین منتشر خواهد شد.

22 شهريور 1393 ساعت 17:54

www.ibna.ir