سفارشات 35413111-051
دلیلی برای واگذاری چاپ کتاب‌های درسی به استان‌ها وجود ندارد

سید محمد موسوی، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی با اشاره به برخی خبرها مبنی بر چاپ کتاب های درسی در استان‌ها گفت: هیچ دلیل منطقی برای این واگذاری وجود ندارد، چراکه این شرکت تنها برای چاپ کتاب‌های درسی راه‌اندازی شده و مجهز به پیشرفته ترین ماشین‌آلات چاپ و صحافی کتاب در دنیا است.

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی  در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ ایران در توضیح درباره فعالیت‌های این سازمان اظهار کرد: شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی با هدف تولید کتاب‌های درسی راه‌اندازی شد و درحال حاضر چاپ کتاب‌های درسی در مقطع راهنمایی، دبیرستان و هنرستان را بر عهده دارد که در یک فرآیند 9 ماهه توسط پیشرفته‌ترین ماشین آلات چاپ دنیا چاپ می‌شود و برای توزیع در اختیار نهادهای مربوطه قرار می‌گیرد.

موسوی در ارتباط با واگذاری کتاب‎های درسی به استان ها گفت: صحبت های مطرح شده در ارتباط با چاپ کتاب‌های درسی در سایر استان ها صحبت غیر کارشناسی است، چراکه سازمان چاپ و نشر کتاب‌های درسی با هدف تجمیع و یکپارچگی تولید و توزیع کتاب‌های درسی تشکیل شده است و دلیلی به واگذاری آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در صورت واگذاری این امور به صنعت چاپ رخ می‌دهد چند کیفیتی در تولید کتاب‎های درسی است و امکان دارد که توزیع کتاب‌ها به موقع انجام نشود

سخنان مدیر عامی شرکت چاپ کتاب‌های درسی در حالی مطرح می‌شود که چاپ کتاب‌های درسی پیش از انقلاب در چاپخانه‌های استان‌های مختلف انجام می‌شد و تا شب عید هم کتاب به دست دانش آموزان نمی‌رسید، اما امروز کتاب‌ها یک ماه قبل از شروع مدارس توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی در توضیح دلایل کیفیت متفاوت کتاب‌های درسی اظهار کرد: ما بخاطر حمایت از تولید داخلی، مقداری از کاغذ مصرفی  را از چوب و کاغذ مازندران تهیه می‌کینم و به همین دلیل کیفیت بعضی کتاب‌ها با برخی دیگر متفاوت است . البته سعی شده تا کتاب های مقطع دبیرستان که بیشتر مطالعه می‌شوند کیفیت بهتری داشته باشد تا زود از بین نروند.

این چاپخانه دار دولتی با رد صحبت‌های مطرح شده درباره کیفیت پایین صحافی کتاب‌های درسی گفنت: صحبت‌هایی که در ارتباط با کیفیت پایین صحافی کتاب‌های درسی می‌شود صحت ندارد ،چراکه چسب‌زنی و تمام فعالیت‌های صحافی به وسیله ماشین آلاتی انجام می‌شود که  از بهترین‌های دنیا هستند و 13 هزار جلد کتاب را در یک ساعت صحافی می‌کنند. ‌

موسوی در پایان افزود: صحافی هیچ مشکل ندارد، اما چون دستگاه‌ها 24 ساعته کار می‌کردند و در بعضی مواقع برای لحظاتی از فعالیت دست می‌کشیدند، ممکن است صحافی تعداد خیلی کمی از کتاب‌ها کمی متفاوت بوده، اما به هرحال این ایراد به گذشته مربوط بود و برطرف شده است.


۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور ساعت 15:23

www.ipina.ir