سفارشات 35413111-051
برگزاری جشن صنعت چاپ ...

برگزاری جشن صنعت چاپ در استان‌ها به منظور تمرکززدایی فعالیت‌ها

سومین جلسه شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای سیاستگذاری برگزار شد. در این جلسه بر برگزاری جشن صنعت چاپ در استان‌ها علاوه برتهران به منظور تمرکززدایی فعالیت‌ها در پایتخت تاکید شد.

در سومین جلسه شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ، برگزاری موضوعاتی مانند جشن بزرگ کارگران صنعت چاپ، اسپانسر جشنواره و بازبینی در مقررات مسابقات جشنواره صنعت چاپ مورد بررسی قرار گرفتند.

در این جلسه، تصمیم گرفته شد تا جشن بزرگ کارگران صنعت چاپ به روال سال‌های گذشته و با تغییراتی در بخش‌های محتوایی در تهران و چند استان‌ دیگر برگزار شود.

برگزاری جشن استانی صنعت چاپ در استان‌ها به منظور فعال‌سازی ظرفیت‌های چاپ در استان‌های کشور و تمرکززدایی از فعالیت‌ها در پایتخت پیشنهاد شد. همچنین معین شد پس از بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان‌های کشور برای انتخاب استان‌ها تصمیم‌گیری شود.

از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه، روند برگزاری مسابقات بخش‌های مختلف صنعت چاپ بود که در این مورد بررسی و تبادل‌نظر انجام گرفت. اعضای شرکت‌کننده در این جلسه تاکید داشتند که روند بررسی و داوری آثار در چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ با تدوین آیین‌نامه جدید انجام شود تا روند انتخاب آثار برگزیده شفاف‌سازی شود.

با انتخاب چنین رویکردی تصمیم گرفته شد تا به منظور تدوین آیین‌نامه جدید برای داوری آثار ارسالی به بخش مسابقات جشنوراه، کارگروه مشخصی تعیین شود. با توجه به طولانی شدن زمان تدوین و تصویب این آیین‌نامه، تصمیم‌ گرفته شد تا مسابقات صنعت چاپ در تاریخی جداگانه برگزار شود.

سومین جلسه شواری سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ دیروز (14 مردادماه) با حضور سید عباس صالحی، محمودرضا برازش، سید احمد آل طاها، سعید بهنام‌جو، جلال ذکایی، محمدحسن فکری، علی مغانی، محمود ابراهیمی، رضا منصوری برگزار شد.

منبع :www.ipina.ir