سفارشات 35413111-051
نوشتن «بسم‌الله» در هفت ثانیه!

«علی تن» تعدادی از آثار نقاشی‌خط خود را در قالب نمایشگاهی در گالری ساربان به نمایش می‌گذارد.

این هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این نمایشگاه اظهار کرد: 35 تابلوی نقاشی‌خط در ابعاد بین 30*40 و 100*100 سانتی‌متر با تکنیک ترکیب مواد به نمایش گذاشته می‌شود.

«تن» درباره تفاوت آثار این نمایشگاه با کارهای قبلی خود گفت: آثار این نمایشگاه به لحاظ محتوایی تفاوتی با آثار گذشته‌ام ندارند و از قرآن و بسم‌الله برای خلق این تابلوها بهره گرفته‌ام، اما از لحاظ ترکیب‌بندی و فرمت‌ها با کارهای قبلی‌ام فرق دارند. سعی کردم در این مجموعه خلاقیت داشته باشم و به نگاه تازه‌ای برسم. این خلاقیت نیازمند تفکر است.

او افزود: تفکر باعث می‌شود هنرمند نترسد و اعتماد به نفس داشته باشد. خیلی از هنرمندان به خودشان جرأت امتحان برخی روش‌ها را در هنرشان نمی‌دهند و همین مسئله باعث می‌شود خلاقیت فردی‌شان از بین برود. من تا سال 75 نستعلیق می‌نوشتم و نقاشی را هم دنبال می‌کردم. بعد از این دوره به فکر افتادم که ابزارم را عوض کنم و حالا دستم برای خلق اثر خیلی بازتر است. الان ترس و مشکلی برای امتحان راه‌های جدید ندارم و با آرامش بیشتری کار می‌کنم.

این هنرمند همچنین عنوان کرد: یکی از روش‌های رسیدن به خلاقیت سریع کار کردن است. وقتی بداهه و حس وارد کار شود می بینیم که چقدر از رکودی که خوشنویسی دچارش شده می‌توانیم فاصله بگیریم. خود من ممکن است یک عبارت «بسم‌الله» را در هفت ثانیه بنویسم. مردم دوست دارند کارهای متفاوتی در عرصه هنر ببینند. معتقدم یکی از دلایل بی‌رغبتی مردم به خوشنویسی همین رکود و تکرار است.

تن ادامه داد: فکر می‌کنم خدا آن‌قدر در درون انسان‌ها قابلیت و ظرفیت قرار داده که اگر همه انسان‌های روی زمین هم خوشنویس می‌شدند، به تعداد آن‌ها سبک و شیوه متفاوت داشتیم.هنرمندان نیاز به مطالعه و خلاقیت دارند تا بتوانند در مسیرشان موفق باشند.

نمایشگاه آثار این هنرمند روز جمعه 21 شهریور ماه در گالری ساربان به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 افتتاح می‌شود و تا 31 شهریور از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.


کد خبر: 93061709900
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶
ایسنا