سفارشات 35413111-051
پیشکسوت صنعت چاپ: صنعت چاپ به تدبیر دولت امید نیاز دارد

علی گلستانیان‏، پیشکسوت صنعت چاپ با بیان اینکه امروز بازار کسب و کار صنعت چاپ اوضاع مطلوبی ندارد گفت: امیدوارم دولت یازدهم با تدبیر خود به بهبود این صنعت کمک کند. صنعت چاپ امروز، نیاز به یک جایگاه حقیقی و حقوقی دارد زیرا جایگاه فعلی‌اش در حد و اندازه اهالی صنعت چاپ نیست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «علی گلستانیان» عضو کمیته تشخیص پیشکسوتان صنعت چاپ با اشاره به نقش صنعت چاپ در زندگی افراد اظهار کرد: اصولا همیشه صنعت چاپ در هر زمینه‌ای تاثیرگذار بوده است، زیرا به هر گوشه‌ای که نگاه می‌کنیم نشانه‌هایی از چاپ مشاهده می‌شود. برای مثال اگر نام تمام کالاهای چاپی را که در طول روز مشاهده می‌کنیم یادداشت کنیم، تعداد قابل توجهی خواهد شد. 

وی ادامه داد: صنعت چاپ علاوه بر فرهنگ در اقتصاد نیز تاثیر فراونی دارد. صنعت چاپ به عنوان ششمین صنعت مهم اقتصادی دنیا در اشتغال و درآمد زایی تاثیر فراوان دارد. 

این پیشکسوت صنعت چاپ با اشاره به مسابقات آثار چاپی گفت: اصولا مسابقات آثار چاپی محل نمایش نوآوری‌های صنعت چاپ ایران است و خلاصه‌ای از توانمندی‌های این صنعت را به نمایش می‌گذارد. پس باید آثاری ارایه شود که در شان این صنعت باشد. 


گلستانیان معرفی توانمندی‌های صنعت چاپ را امری ضروری دانست و اظهار کرد: صنعت چاپ نیاز به معرفی دارد. همه چاپ را در کتاب می‌بینند و از زوایای پنهان آن آگاهی ندارند پس برگزاری هر مراسمی مانند نمایشگاه، مسابقه، جشنواره و کنفرانس می‌تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد. 

این پیشکسوت صنعت چاپ با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ گفت: یکی از کارهای مناسب برای معرفی صنعت چاپ، نمایش مراحل چاپ کتاب بود. چندین سال است در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود و مردم را از نزدیک با فرآیند چاپ آشنا می‌کند. 

مدیر چاپخانه مهدیه تهران در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: یکی از مراسمی که هرسال در دل جشنواره صنعت چاپ برگزار می شود تجلیل از پیشکسوتان است که کار بسیار مناسبی است و امیدواریم با شروع فعالیت‌های انجمن پیشکسوتان این کار اصولی‌تر جلو برود. 

جشن خانواده صنعت چاپ شنبه (22 شهریور) با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار می‌شود. 

جشن ملی صنعت چاپ که هر سال به مناسبت، روز ملی صنعت چاپ برگزار می‌شود، از رادیو کتاب پخش خواهد شد و علاقه‌مندان صنعت چاپ را در جریان کم و کیف برگزاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ قرار می‌دهد.

این برنامه شنبه (22 شهریور) از روی موج اف ام ردیف 5/95 پخش خواهد شد. 


18 شهريور 1393 ساعت 15:35
خبرگزاری کتاب ایران