سفارشات 35413111-051
بصیری پور: این کار خلاف قانون است/ متولیان فرهنگی شهر پاسخگو باشند

شهرداری منطقه 7 مشهد چاپخانه ای که 95 درصد تولیداتش کتب مذهبیست به دلیل بدهی تخریب کرد.

به گزارش مشهدخبر، در سالی که رهبر معظم انقلاب بر مدیریت جهادی در عرصه اقتصادی و فرهنگی تاکید کرده اند، شهرداری منطقه 7 مشهد اقدام به تخریب یکی از چاپخانه های قدیمی مشهد نموده که 95 درصد تولیدات آن چاپ کتب مذهبی است.

به گفته کارگران این چاپخانه ساعت شش صبح و بدون حضور مدیر، پرسنل شهرداری کارگران را از چاپخانه بیرون کرده و تمامی کتاب ها و وسایل را در وسط حیات انباشته و شروع به تخریب چاپخانه نموده اند.

بهروش یکی از چاپخانه داران مشهد گفت: همه جا برای کارهای فرهنگی امتیازات و تخفیف هایی قائل می شوند ولی شهرداری مشهد با اخطار 48 ساعته  یکی از مجموعه های تولید آثار مذهبی و فرهنگی را تخریب کرد.

وی افزود: رعایت  قانون وظیفه هر شهروند است ولی در مجموعه ای که کار فرهنگی انجام می شود باید سنجیده تر رفتار کرد.

بصیری پور عضو شورای شهر مشهد، در خصوص تخریب این چاپخانه بدلیل داشتن بدهی گفت: بخش فرهنگی بنگاه اقتصادی نیست و از حساسیت بالایی برخوردار است و چاپ کتاب سودی ندارد.

وی افزود: عدم پرداخت بدهی باید از طریق مذاکره حل شود و یا در نهایت بعد از طی مراحل قانونی ملک باید پلمپ شود. اما اینکه بخواهند به محل کار کسی رفته و آنجا را تخریب کنند در شان شهردار و شورای شهر نیست.

بصیری پور تاکید کرد: به عنوان عضو شورای شهر که سالهاست با گروه های فرهنگی مرتبط هستم این حرکت را تائید نمی کنم.

این عضو شورای شهر یادآور شد: این کار خلاف قانون است و باید شان مردم رعایت شود بویژه شخصیت های فرهنگی که دنبال کار اقتصادی نیستند.

وی در پایان افزود: متولیان فرهنگی شهر باید در این خصوص پاسخگو باشند و جلوی این حرکت ها را بگیرند.


شنبه 08 شهریور 1393 | 22:43
 www.mashhadkhabar.com