سفارشات 35413111-051
زنگ خطر ورود 21 هزار تن محصولات چاپی به کشور

مدیر کل دفتر چاپ و نشر با اشاره به مصوبه اختصاص 4 درصد از عوارض واردات به محصولات فرهنگی گفت: ما درصدد تقویت تولیدات داخلی هستیم و اختصاص این میزان به حوزه فرهنگ هم در همین راستاست.

محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  متاسفانه در پنج ماه گذشته مجوز 21 هزار تن محصولات چاپی به کشور داده شده است که این آمار اصلا مناسب نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ ایران، نشست خبری سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه ظهر امروز(8 شهریورماه) در ساختمان شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمود رضا برزاش که یکی از سخنرانان این جلسه بود  در جواب سوال خبرنگار  پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ ایران اظهار کرد: دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را می کند تا محصولات چاپی در داخل تولید شود و خواستار این هستیم که از محصولات وارداتی عوارض اخذ شود تا بخشی از این عوارض به توسعه صنعت چاپ اختصاص داده شود.

وی  با ابراز تاسف از آمار بالای محصولات چاپی افزود: متاسفانه در پنج ماه گذشته مجوز ورود 21 هزار تن محصولات چاپی به کشور صادر شده است که اصلا آمار مناسبی نیست و امیدواریم که با کاهش این میزان  شاهد رونق کارهای چاپی  در کشور باشیم.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه و با اشاره به مساله کاغذ گفت: خوشبختانه بحث کاغذ در شرایط مناسبی قرار دارد و در حال حاضر به هیچ وجه با مشکل بحران کاغذ روبه رو نیستیم، چراکه قیمت کاغذ در بازار ارزان تر از قیمت واردات آن است.

برازش در بخش پایانی صحبت هایش  اظهار کرد: در ماه های گذشته بازدیدی از کارخانه‌های کاغذ مازندران، پارس و اترک اصفهان داشتم و امیدوارم با  توسعه این کارخانه‌ها بتوانیم نیاز داخلی کشور را برطرف کنیم.


۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور ساعت 16:33

www.ipina.ir