سفارشات 35413111-051
باید سند جامعی برای توسعه صنعت چاپ تدوین کنیم

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه مشورتی کارگروه آموزش و پژوهش صنعت چاپ، بر ضرورت تدوین سند جامع برای توسعه صنعت چاپ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نخستین جلسه مشورتی کارگروه آموزش با حضور استادان و متخصصان آموزش صنعت چاپ و محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر برگزار شد. 

مدیرکل دفتر چاپ و نشر در این جلسه نیاز به آموزش در بخش‌های مختلف چاپ را ضرورت دانست و گفت: باید تلاش کنیم طرح جامعی برای آموزش در حوزه چاپ با مشارکت نهادهای آموزشی تدوین کنیم؛ این آموزش‌ها باید از کوچک‌ترین بخش‌های چاپ آغاز شود و در ادامه آموزش اصول تخصصی صنعت چاپ را دربرگیرد. 

برازش با اشاره به نیاز فعال کردن واحدهای صنفی چاپ در استان‌های کشور گفت: هدف از این آموزش‌ها حمایت از صنف چاپخانه‌داران در سراسر کشور است تا از این طریق اصناف در تمامی استان‌ها فعال باشند. با این اقدام ارتباط میان دانشگاه، صنف و اداره کل چاپ و نشر به درستی بر قرار می‌شود که در بلندمدت می‌تواند ثمرات بسیاری داشته باشد.

وی افزود: همچنین باید رشته‌های فعالیت و اولویت چاپخانه‌داران در استان‌ها مشخص شود و بر اساس نیازها اقداماتی برای حمایت از صنعت چاپ در استان‌ها صورت گیرد. با مدون کردن این پیشنهادها می‌توانیم سند مشخص و جامعی را برای توسعه صنعت چاپ در کشور طراحی کنیم. 

همچنین در ادامه این جلسه، استادان و متخصصان چاپ پیشنهادهای خود را درباره راهکارهای آموزشی در صنعت چاپ ارایه کردند و به تبادل‌نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه آقایان فکری، اعتماد مظاهری، شایسته خصلت، ظریف، سیامک دری، نثاری، عفراوی، رضازاده، طاهری آشتیانی، نورایی، درویش و خانم امیریان شرکت داشتند.

منبع: ipina.ir