سفارشات 35413111-051
تجهیز ادارات‌کل استان‌ها به کتابخانه‌های تخصصی چاپ و نشر

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،سیدعباس صالحی در قزوین اظهار کرد: چاپ و نشر دو عرصه اساسی در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ کشور محسوب می‌شود که توسعه آن‌ها در گرو حرکتی جمعی و با برنامه‌ریزی است.

وی افزود: برنامه‌ای مدون و حساب شده می‌تواند آینده‌ای روشن را برای این دو عرصه مهم متصور سازد؛ آینده‌ای که دستیابی به آن نیازمند همیاری و هم‌فکری دست اندرکاران چاپ ونشر است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: به کارگیری مشاورانی زبده که بتوانند طرح‌های عرصه چاپ و نشر را در سیستم‌های بانکی قابل دفاع جلوه دهند بیش از هر چیز ضروری است.

این مسئول ادامه داد: حمایت‌های ارزی صندوق توسعه ملی در شرایط فعلی نیز نکته حائز اهمیتی محسوب می‌شود که با قابل دفاع جلوه کردن طرح‌های این دو حوزه می‌توان از آن در راستای پیشبرد چاپ و نشر کشور استفاده کرد.

وی تأکید کرد: چاره‌ای جز این نداریم که به چاپ و نشر نگاهی اقتصادی و صنعتی داشته باشیم؛ نگاهی رانتی و هزینه‌بر به این دو حوزه مهم اشتباه بزرگی است.

صالحی رفع دغدغه‌های آموزشی چاپ و نشر کشور در آینده‌ای نزدیک را از رویکردهای دولت در توسعه این دو حوزه عنوان و اضافه کرد: ایجاد کتابخانه‌هایی تخصصی در ادارات‌کل استان‌ها گام نخست تحول در حوزه چاپ و نشر محسوب می‌شود که به روزآمد سازی آن کمک شایانی می‌کند.

وی میزان واردات کالاهای چاپی را بیش از حد لزوم دانست و تصریح کرد: با وجود قابلیت‌های مناسبی که در حوزه‌های چاپ و نشر کشور وجود دارد حجم سنگین واردات کالاهای چاپی غیر قابل توجیه و مانعی برای توسعه این دو حوزه است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: میزان بی‌رویه واردات کالاهای چاپی در دوره اقتصاد مقاومتی امری ناپسند است که می‌توان با مدیریت صحیح آن به خودکفایی در حوزه چاپ و نشر دست یافت؛ این دستاورد می‌تواند از صرف هزینه‌های هنگفت ریالی در مرزهای خارج از کشور ممانعت کند.

وی در خاتمه پرداخت عوارض مالیاتی و ارزش افزوده را مشکل اساسی دست‌اندر کاران دو حوزه چاپ و نشر معرفی و گفت: اصلاح این چرخه نیازمند احساس عمومی در مسئولان تصمیم‌گیرنده از جمله دولت‌مردان و نمایندگان مجلس است؛ همدلی و یک‌صدایی فعالان این دو حوزه می‌تواند به شکل‌گیری تصمیماتی مناسب کمک شایانی کند.


نوشته شده در تاریخ ۰۷ / ۰۶ / ۱۳۹۳ در ساعت : ۴۷ : ۱۴ 
آژانس خبری چاپ و بسته بندی