سفارشات 35413111-051
حمایت ویژه مجلس شورای اسلامی از صنعت چاپ کشور

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت چاپ مورد توجه نمایندگان مجلس قرار دارد و آمادگی تعامل با این صنعت را دارد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی با اشاره به سرعت بالای رشد تکنولوژی در عرصه‌های گوناگون اظهار کرد: روند گسترش تکنولوژی در دنیا بسیار بالاست و این رشد فضای فرهنگی را نیز تغییر داده است، در نتیجه برای عقب نماندن از این تغییرات باید حرکت کرد و از تکنولوژی روز بهره برد. صنعت چاپ یکی از ابزارهایی است که می‌تواند در این حرکت فرهنگی نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

رییس کمسیون فرهنگی مجلس ضمن اعلام آمادگی مجلس برای همکاری با اهالی صنعت چاپ افزود: بدون شک صنعت چاپ مورد توجه نمایندگان مجلس قرار دارد زیرا در سال‌های گذشته نمایندگان مجلس در تمامی برنامه‌هایی که اهالی صنعت چاپ از آنها دعوت به عمل آوردند، حضور یافتند و به صنعت چاپ توجه ویژه‌ای داشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بررسی وضعیت صنعت چاپ گفت: برای بررسی صنعت چاپ نیاز است که به سه مقطع زمانی مراجعه کنیم. نخست بررسی تاریخ کشور است که اشاره به قدمت200 ساله این صنعت در ایران دارد. مقطع بعدی، دوران تحول انقلاب شکوهمند اسلامی است که لحظه به لحظه آن پیشرفت را نشان می دهد.

وی ادامه داد: مقطع سوم نیز آینده این صنعت است؛ صنعت چاپ در تمامی کشورهای پیشرفته جزو صنایع برتر و تاثیرگذار است بنابراین با حمایت از این صنعت می‌توانیم آینده اقتصادی کشور را تضمین کنیم.

سالک کاشانی در توضیح نقش صنعت چاپ در توسعه وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در آینده با دنیا در ارتباط باشیم باید صنعت چاپ‌ کشور را قوی کنیم زیرا با بررسی سه مقطع بالا متوجه خواهیم شد که ما برای پیشرفت فرهنگی و اقتصادی به صنعت چاپ نیاز داریم.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های کمیسیون فرهنگی مجلس تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است. صنعت چاپ یکی از این موارد است و باید مورد توجه نهادهای دولتی و بخش خصوصی قرار گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش پایانی صحبت‌هایش، صنعت چاپ را یکی از صنایع پردرآمد دانست و افزود: بدون تردید در وضعیت کنونی صنعت چاپ علاوه بر توسعه فرهنگی کشور به عنوان یکی از منابع ارز آور و پردرآمد می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.


۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد ساعت 12:45
www.ipina.ir