سفارشات 35413111-051
تعاونی لیتوگرافان خواستار واگذاری شرکت چاپ و انتشارات اوقاف شد .

شرکت تعاونی لیتوگرافان با ارسال نامه‌ای به علی جنتی، وزیر ارشاد خواستار واگذاری شرکت چاپ و انتشارات اوقاف به این تعاونی شد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار واگذاری شرکت چاپ و انتشارات اوقاف به این شرکت تعاونی شد.

 متن این نامه به شرح ذیل است:

«بسمه تعالی

جناب آقای دکتر علی جنتی

مقام محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با اهدا سلام و تحیات

همانگونه که استحضار دارند؛ صنعت چاپ در دنیای امروز با تحولات ژرف و بنیادین روبرو است و هر روز شاهد رخدادها و نوآوری‌هایی در این حوزه هستیم. تغییراتی که به موازات ایجاد توسعه و خلق بازارهای جدید، ناگزیر برخی از فعالان این عرصه را به تنگنای رکود و بحران می‌کشاند. از جمله‌ این گروه، فعالان عرصه پیش از چاپ هستند که علی‌رغم برخورداری از دانش و تجربه گران‌بها، بدلیل نداشتن سرمایه قابل اعتنا، برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تجاری بزرگ از گردونه تولید در عرصه چاپ محروم می‌مانند.

جمعیتی که با دنیایی از تجربه و اشراف کامل بر فرایند علمی چاپ، و  برخورداری از ارتباطات امن با مشتریان و شناخت دقیق از بازار کار، قادر خواهند بود با تجمیع تجربیات، منابع مالی و نیروی انسانی زمینه‌ساز شکل‌گیری مجتمع‌های توانمند چاپی شده و  در زمینه صادرات و  بازاریابی در کشورهای منطقه را نیز در برنامه کار خود  قرار دهند.

از طرفی دیگر با عنایت به اصل 44 قانون اساسی و اهتمام دولت تدبیر و امید و شخص محترم رئیس‌جمهور نسبت به واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی، لازم می‌داند به‌ منظور حمایت از قشر زحمتکش لیتوگراف، که عمری را در جهت اعتلای صنعت چاپ سپری کرده‌اند و به نمایندگی از این عزیزان، آمادگی تنها شرکت تعاونی لیتوگرافان کشور را برای قبول واگذاری شرکت چاپ و انتشارات آن وزارتخانه محترم، که هم‌اکنون تحت نظر سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد، اعلام نمایم.

 بدیهی است در صورت انتقال امتیاز شرکت مزبور به شرکت تعاونی لیتوگرافان کشور، با برخورداری از 263 عضو در سراسر کشور و کسب مدال افتخار برترین تعاونی استان در چهار سال، خیل عظیمی از خدمتگزاران صنعت چاپ از منافع مادی و معنوی آن بهره‌مند شده و ضمن اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری، زمینه رشد و توسعه این شرکت و در نهایت اعتلای صنعت چاپ نیز فراهم خواهد آمد.»

منبع:خبرگزاری تسنیم

لیتوگرافی دیجیتال گویا اسکنر