سفارشات 35413111-051
اهالی نشر مشکلات خود در زمینه تامین اجتماعی را با اتحادیه ناشران در میان بگذارند .

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان با اعلام پیگیری مشکلات تأمین اجتماعی اهالی نشر گفت: از تمامی همکاران و فعالان حوزه نشر درخواست می‌کنیم چنانچه در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی با مشکلی رو به رو هستند، آن را با اتحادیه درمیان بگذارند. 

محمود آموزگاردرباره پیگیری مشکلات تأمین اجتماعی اهالی نشر عنوان کرد: پیرو مذاکراتی که با آقای دکتر نوربخش، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی داشتیم، نمایندگان ما در قالب کارگروهی به منظور رسیدگی به مشکلات اهالی نشر و طبقه‌بندی مشاغل در این حرفه حضور پیدا می‌کنند و به محض اینکه در این باره به نتیجه مشخصی برسیم، بلافاصله آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، تأکید کرد: از تمامی همکاران و فعالان حوزه نشر درخواست می‌کنیم چنانچه در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی با مشکل یا مساله‌ای رو به رو هستند، این مشکلات را با اتحادیه در میان بگذارند تا نمایندگان ما در این کارگروه آن را مطرح و به آن رسیدگی کنند.

وی همچنین درباره روند اجرایی شدن معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان گفت: فهرست کتابفروشی‌های دارای پروانه کسب از سوی اتحادیه به سازمان امور مالیاتی ارسال شد و این سازمان نیز فهرست مذکور را به حوزه‌های مالیاتی ابلاغ کرده و به این ترتیب معافیت مالیاتی این عزیزان عملکرد سال 93 به بعد آنها را دربر می‌گیرد.

آموزگار همچنین درباره طرح دیدار هفتگی مدیران معاونت فرهنگی ارشاد با اهالی نشر در کتابفروشی‌ها گفت: این حرکت به نزدیکی بیشتر فعالان حوزه نشر و مدیران فرهنگی و آگاهی از مشکلات پیش روی اهالی نشر کمک فراوانی می‌کند. اگر این گونه طرح‌ها استمرار داشته باشد، می‌تواند تأکید بیشتری بر اهمیت جایگاه این حرفه داشته باشد.

وی درباره عملکرد اتحادیه ناشران و کتابفروشان در منعکس کردن اهمیت نقش کتابفروشان در چرخه نشر گفت: با توجه به اقدامات اتحادیه در این زمینه و اتفاقاتی که امسال در هفته کتاب در حوزه کتابفروشی‌ها روی داد، مانند طرح کتابفروشی به وسعت ایران، معتقدم که عملکرد اتحادیه در تأکید بر اهمیت جایگاه کتابفروشان و جلب توجه مسئولان به این حوزه، قابل قبول بوده است.

منبع:خبرگزاری ایبنا

لیتوگرافی دیجیتال گویا اسکنر