سفارشات 35413111-051
افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد/برگزیدگان کتاب سال رضوی معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی از افتتاح رسمی هفدهمین دوره نمایشگاه کتاب این استان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از صحیفه سجادیه کفعمی رونمایی خواهد شد.

یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: امروز (6 آبان‌ماه) در آیین افتتاحیه هفدهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب خراسان رضوی، با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از صحیفه سجادیه کفعمی رونمایی خواهد شد.
 
وی در توضیح اهمیت این اثر، بیان کرد: به گفته سیدرضا صالحی‌امیری، صحیفه سجادیه کفعمی، نسخه‌ای به شمار می‌رفته که علامه مجلسی همواره در جست‌وجویش بوده اما هیچ‌گاه به آن دسترسی پیدا نکرده است. این نسخه به‌تازگی در هند یافت شد و مورد بازنویسی قرار گرفت و در نهایت، چاپ شد که امروز شاهد رونمایی این اثر خواهیم بود.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی درباره ویژگی‌های هفدهمین دوره نمایشگاه کتاب این استان، اظهار کرد: در این نمایشگاه 500 ناشر در 650 غرفه به عرضه بیش از 1000 عنوان کتاب در موضوعات مختلف می‌پردازند. همچنین در این نمایشگاه، 700 میلیون تومان بُن کتاب در نظر گرفته شده است.
 
امینی با بیان این‌که در این دوره از نمایشگاه کتاب خراسان رضوی کوشیدیم در راستای ارتقای کیفیت آثار گام برداریم، افزود: از همان روز نخستِ آغاز به‌کار این نمایشگاه، همواره شعار «حضور ناشران با کیفیت در نمایشگاه» را سرلوحه فعالیت‌ها قرار دادیم؛ به این منظور کمیته «ناشران فاخر» راه‌اندازی شد تا بر اساس تجربیات گذشته و نظرسنجی مخاطبان، شاهد حضور ناشرانی در نمایشگاه باشیم که آثار فاخر و با کیفیت منتشر می‌کنند.
 
وی عنوان کرد: از آن‌جا که برپایی هفدهمین نمایشگاه استانی کتاب خراسان رضوی با ایام ماه محرم تداعی پیدا کرده است همچنین به دلیل این‌که مشهد، شهر مذهبی به شمار می‌آید، سعی کردیم تمام برنامه‌های جنبی این نمایشگاه (سرای اهل قلم) و همچنین در بخش تبلیغات محیطی، موضوع عاشورا ویژه و پُررنگ‌تر دیده شود. به همین دلیل در داخل نمایشگاه، کمیته «محتوای عاشورایی» راه‌اندازی شده است تا در کنار فروش کتاب، اجرای ویژه‌برنامه‌های محرم مانند نمایشگاه عکس، نصب اِلِمان‌های عاشورایی و تعزیه‌خوانی را شاهد باشیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به ویژگی‌های بارز این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره پیشین، افزود: امسال برای نخستین‌بار غرفه «رادیو محلی» در نمایشگاه راه‌اندازی شده است. همچنین امسال برای نخستین‌بار، شاهد حضور اداره پُست در نمایشگاه با هدف ارسال کتاب به شهرستان‌ها هستیم.
 
امینی ادامه داد: امسال کوشیدیم در بحث اطلاع‌رسانی نمایشگاه به صورت جدی‌تر ورود پیدا کنیم؛ به این معنا که سایت «کتاب‌دوست» را به صورت رسمی‌تر راه‌اندازی و تمام اطلاعات مربوط به نمایشگاه مانند جانمایی غرفه‌ها و سایر فعالیت‌ها را در این نشانی الکترونیکی منعکس کردیم.
 
وی عنوان کرد: امسال برای دومین بار متوالی، در بخش سرای اهل قلم نمایشگاه، از تعدادی از مسئولان و اهالی فرهنگ و نشر شهرستان‌های مختلف استان خراسان رضوی، به منظور حضور در برنامه‌های فرهنگی دعوت به عمل آمده است.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی افزود: افتتاح نخستین کتابخانه سیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، رونمایی از تازه‌های نشر استان و نقد و بررسی کتاب از دیگر برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه کتاب مشهد به شمار می‌آیند.
 
امینی عنوان کرد: امروز، همزمان با افتتاح هفدهمین نمایشگاه استانی کتاب خراسان رضوی و در این مکان، آیین اختتامیه دوازهمین دوره انتخاب کتاب سال رضوی در 8 رشته برگزار و برگزیدگان این دوره معرفی و تجلیل خواهند شد.
 
هفدهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب خراسان رضوی به مدت یک هفته از ساعت 15 تا ساعت 22 و فقط جمعه از ساعت 10 صبح تا 22 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان خراسان رضوی میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

منبع: www.ibna.ir

لیتوگرافی دیجیتال گویا اسکنر مشهد