سفارشات 35413111-051
صنعت چاپ در دنیا رتبه سوم صنایع بزرگ را در اختیار دارد

محسن بیگلری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت چاپ مظلوم واقع شده و به همین دلیل نیاز به تشکیل فراکسیون چاپ، نشر و بسته‌بندی در مجلس داریم تا دولت و مجلس از آن حمایت ویژه کنند.

محسن بیگلری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صنعت چاپ ایران متاسفانه در رده پایینی قرار گرفته است. این صنعت تنها در بخش صنعت نیست و بخشی از آن مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی به‌شمار می‌آید. صنعت چاپ در دنیا رتبه سوم صنایع بزرگ را در اختیار دارد اما نگاه به چاپ در ایران منطقی نیست.

وی افزود: بسته‌بندی امروز در ایران و جهان امری ضروری محسوب می‌شود که بخشی از صنعت چاپ است اما تقلیل چاپ به کتاب و نشریه و دیگر موارد جلوی توجه ویژه به آن را گرفته است. به همین منظور تلاش شده تا اقداماتی در زمینه چاپ و نشر انجام دهیم که از آن میان برگزاری جلسه‌های همفکری بوده است. این جلسه‌ها روند خوبی را دنبال می‌کرد اما در حال حاضر اطلاعی از پیگیری آنها ندارم.

این نماینده مجلس گفت: به لحاظ پژوهش‌هایم در صنعت چاپ، با ضرورت توجه بیشتر به این حوزه آشنا هستم. صنعت چاپ نیاز به توجه بیشتر از سوی دولت  و مجلس شورای اسلامی دارد. رقم بودجه در نظر گرفته شده برای صنعت چاپ بسیار ناچیز است. دستگاه‌های این صنعت روز به روز در حال پیشرفت هستند و همین امر لزوم توجه به آن را نشان می‌دهد.

بیگلری با اشاره به اختلافات میان اتحادیه‌های مرتبط با صنعت چاپ بیان کرد: متاسفانه بحث‌هایی وجود دارد که باید به صورت داخلی و میان اعضای این اتحادیه‌ها حل شود و پس از آن می‌توان با تمرکز بر صنعت چاپ، از دولت و مجلس تقاضای توجه ویژه به آن را داشته باشیم. شکل‌گیری ساز و کار درست و پیگیری مطالبات در این روند منطقی خواهد بود.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: نیاز به تشکیل فراکسیون چاپ اهمیت بسیاری دارد. امروز این صنعت مظلوم واقع شده و در جایگاه شایسته چاپ و نشر نیست.

منبع: www.topp.it