سفارشات 35413111-051
برازش: نمایشگاه دایمی آثار چاپی، در وزارت ارشاد برپا می‌شود/ ایران عقیده: کیفیت باید اولویت صنعت چاپ باشد

محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، گفت: همزمان با برپایی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، نمایشگاه دایمی آثار چاپی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برازش در این باره اظهار کرد: در این نمایشگاه دائمی آثار، دستاوردها و توانمندی‌های چاپی کشور به نمایش گذاشته خواهد شد. 

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه، برخی از محصولات وارداتی چاپی برای مقایسه با محصولات تولید داخلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده خواهد شد. 

رئیس چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ گفت: این نمایشگاه در راهرو اداره کل چاپ و نشر در طبقه نخست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود. 

کیفیت باید اولویت صنعت چاپ باشد. عباس ایران‌ عقیده، رئیس هیات مدیره انجمن چاپ دیجیتال با اشاره به چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ گفت: کیفیت، عامل مهمی در جذب‌ مشتریان خارجی است و صنعت چاپ ایران برای پیشرفت نیاز به افزایش کیفیت محصولات خود دارد. 

وی با اشاره به موانع سد راه صنعت چاپ ایران، اظهار کرد: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی مرز میان صنوف مختلف چاپ از بین رفته است چرا که درحال حاضر دستگاه‌هایی وجود دارد که کار پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ را با هم انجام می‌دهند و جداسازی آنها باعث درجا زدن ما می‌شود. 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، انجمن چاپ دیجیتال بارها پیشنهاد تشکیل سازمان چاپ را داد که خوشبختانه اقدامات مثبتی نیز در این راستا انجام شد اما تا به امروز این طرح عملیاتی نشده است، البته امیدواریم که با حمایت‌های مسوولان این طرح در دولت تدبیر و امید انجام شود. 

رئیس هیات مدیره انجمن چاپ دیجیتال در توضیح ضرورت‌های تشکیل سازمان چاپ گفت: با تشکیل سازمان چاپ کار برای مشتری وسرمایه‌گذار آسان‌تر می‌شود چراکه برای انجام کارهای چاپی و حمایت‌های صنفی دیگر نیاز به مراجعه به واحدهای مختلف صنف چاپ نیست، اگر بتوانیم به جمع‌بندی لازم برسیم میتوانیم راه را برای موفقیت صنعت چاپ هموار کنیم. 

مدیرعامل مجتمع صنعتی نقش مبنا درباره دلایل کاهش کیفیت محصولات برخی واحده صنفی افزود: متاسفانه مشکلات اقتصادی و گران بودن تکنولوژی سد راه پیشرفت صنعت چاپ شده است چرا که بسیاری از واحدهای چاپی به خرید ماشین‌های ارزان‌ قیمت رو آورده‌اند که این زنگ خطری برای کاهش کیفیت محصولات چاپی محسوب می‌شود.


21 مرداد 1393 ساعت 13:34

خبرگزاری کتاب ایران