سفارشات 35413111-051
کمرنگ شدن روز ملی صنعت چاپ بدترین اتفاق سال 93

به گزارش آژانس خبری طرح و چاپ :

حسین رضازاده ، مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی ، بی توجهی به برگزاری روز ملی صنعت چاپ را جزو اتفاقات بد سال دانست. حسین رضازاده، مدیر لیتوگرافی گویا اسکنر و مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی در گفتگو با آژانس خبری طرح و چاپ گفت : بی توجهی و کم اهمیت جلوه دادن روز ملی صنعت چاپ از اتفاقات بدی بود که در سال 1393 گذشت وی افزود: بزرگداشت این روز مهم پس از یک ماه تاخیر تحت عنوان همایشی با نام و هدف و برنامه ای دیگر برگزار گردید، که همه این رفتارها باعث کمرنگ تر شدن روز ملی صنعت چاپ در کشور می شود.

مدرس دانشگاه های علمی کاربردی استان در ادامه گفت: از اتفاقات خوبی که در سال 93 به وقوع پیوست، علاوه بر واگذاری زمین های شهرک صنعتی به واحدهای چاپ و نشر استان، می توان تاسیس و راه اندازی انجمن علمی فناوری چاپ را نام برد که در تهران و در سطح کشور فعالیتش را آغاز نموده است.

او خاطر نشان کرد: هدف این انجمن که متشکل از اساتید دانشگاهی بوده، برقراری ارتباطات و همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی بین اتحادیه های صنفی و دانشگاه است.

مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه صنعت چاپ خراسان گفت: در سال جدید انتخابات هیئت مدیره اتحادیه صنعت چاپ را در پیش رو داریم که امیدوارم افراد کارآمد و دلسوزی به این جمع بپیوندند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار طرح و چاپ برای برنامه های جدید سال 94 افزود: در حال حاضر تا زمان شکل گیری هیئت مدیره جدید در اتحادیه، برنامه تازه ای نداریم.

حسین رضازاده عملکرد کمیسیون آموزش اتحادیه را این گونه توصیف کرد:

هدف از شکل گیری این کمیسیون برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای اعضاء صنف، بالاخص اپراتورها و کارگران چاپخانه ها و همچنین دانشجویان چاپ و گرافیک که قرار است وارد بازار کار شوند، بوده است. در این مدت کلاس هایی در دو مرحله برگزار شد که مرحله اول آن با نام طرح ملی صنعت چاپ پیش رفت.

وی در ادامه گفت: در دوره اولیه برگزاری کلاس ها، استقبال خیلی خوبی را داشتیم به طوریکه درخواست برگزاری مجدد بعضی دوره ها را از سوی شرکت کنندگان و کسانی که موفق به شرکت در این دوره ها نشده بودند شاهد بودیم اما در دوره دوم به دلیل عدم حمایت مالی  وزارت ارشاد، نتوانستیم از حضور بعضی از اساتید نامی و مطرح در سطح کشور بهره ببریم. هرچند که اساتید بومی که در این دوره با کمیسیون همکاری داشتند، اساتید با تجربه دانشگاه و بعضا استادان با تجربه چاپخانه ها بودند.

رضازاده بی تفاوتی مدیران چاپخانه ها و نگاه سرد بعضی از آنها به این کلاس ها را هم جزو دلایل بی رونقی آن دانست و افزود: به عنوان مثال در دوره مدیریت چاپ که تدریس آن را یکی از اساتید معتبر دانشگاه علمی کاربردی به عهده داشت، فقط 5 تا 10 شرکت کننده داشتیم که بعضا مدیران توانمند این صنعت بودند. این در حالی است که بسیاری از کسانی که بیشتر از این شرکت کنندگان به کلاس های مدیریتی احتیاج داشتند در این کلاس ها غایب بودند.

مدیریت لیتوگرافی گویا اسکنر در پایان صحبت هایش به انتخابات دوره جدید هیئت مدیره اتحادیه اشاره کرد و گفت: امیدوارم که در دوره جدید هیئت مدیره توجه جدی تری را در بخش آموزش شاهد باشیم.

منبع : www.topp.ir