سفارشات 35413111-051
اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از دغدغه های چاپخانه داران است.

محمد لطفی، نحوه اجرای قانون مالیات ارزش افزوده و عدم آگاهی همکاران از وظایف پیش بینی شده در قانون را به علت مشکلات کاری، یکی از دغدغه های همکاران صنعت چاپ دانست.

به گزارش آژانس خبری طرح و چاپ، محمد لطفی ، مسئول کمیسیون بازرسی اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی و مدیرمسئول چاپ شایسته، نحوه اجرای قانون مالیات ارزش افزوده و عدم آگاهی همکاران از وظایف پیش بینی شده در قانون را به علت مشکلات کاری، یکی از دغدغه های همکاران صنعت چاپ دانست و افزود: بهتر است که در این خصوص تعاملی با ادارات دارایی صورت بگیرد که هم مشکل همکاران رفع شود و هم اجرای قانون تسهیل شود.

محمد لطفی در گفتگو با خبرنگار طرح وچاپ گفت: باتوجه به تحریم ها و مسائل اقتصادی در سال گذشته، اتفاق خاصی رخ نداد و در حال حاضر امید به آینده داریم.

وی در ادامه، موضوع انتخابات هیات مدیره اتحادیه چاپ خراسان را از اتفاقات جاری در سال 94 دانست وافزود:

تعداد اعضای هیات مدیره از سه نفر به 5 نفر افزایش دارد و امیدواریم که بتوانند در راستای کمک به همکاران و اعضا، به منظور ارتقا سطح فنی و علمی و رفع مشکلات صنعت چاپ موثر باشند.

مسئول کمیسیون بازرسی اتحادیه صنعت چاپ مشهد، واگذاری زمین شهرک چاپ و نشر، به چاپخانه داران مشهد را از اتفاقات خوب سال گذشته دانست.

محمد لطفی در خصوص مشکلات واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب خاطر نشان کرد: چاپخانه داران با ارائه کلی مدارک، استعلام ها و سرمایه گذاری زیاد، موفق به اخذ مجوز پروانه تاسیس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می شوند و مجددا جهت اخذ پروانه کسب بایستی همین پروسه را طی کرده و پروانه کسب بگیرند.

وی در ادامه گفت: به نظر بنده وقتی از یک وزارتخانه مجوز اخذ می شود، بایستی مبنای صدور پروانه کسب شده و از استعلام های مجدد خودداری شود، که این امر نیاز به تعامل با مجمع امور صنفی دارد.

منبع: www.topp.ir