سفارشات 35413111-051
پیگیری معافیت های مالیاتی ادامه دارد

رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان در خصوص معافیت مالیاتی چاپخانه داران گفت: در رابطه با بحث معافیت های مالیاتی چندین جلسه با حضور وزیر دارایی برگزار شده که بنده هم به عنوان نماینده چاپخانه داران حضور داشتم اما بی نتیجه بوده است. 

به گزارش آژانس خبری طرح و چاپ، علی مغانی، رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان در خصوص معافیت مالیاتی چاپخانه داران گفت: این موضوع هنوز به نتیجه ای نرسیده و در رابطه با بحث معافیت های مالیاتی چندین جلسه با حضور وزیر دارایی برگزار شده که بنده هم به عنوان نماینده چاپخانه داران حضور داشتم اما بی نتیجه بوده است. وی خاطر نشان کرد که پیگیری ها با وزارت دارایی از سوی مهندس برازش ومعاونت فرهنگی ادامه دارد اما این نکته حائز اهمیت است که با توجه به تحریم های ابر قدرت ها ، طبیعتا دولت باید بیشترین بودجه خود را روی دارایی ومالیات ها بگذارد.

علی مغانی عملکرد مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مهندس برازش تاکنون عملکرد مثبتی داشته اند چرا که شخصی هست که هم در حوزه نشر وهم در حوزه چاپ اطلاعات دارد. این موضوع را باید در نظر داشت که یک مدیر، وارث یک قانون ومقررات از پیش تعیین شده است. معمولا در یک سازمانی آیین نامه از قبل مشخص شده و ایشان هم مدیر اجرایی این سازمان هستند.

وی افزود: اگر یک مدیر دولتی بخواهد کاری انجام دهد، زمانی این امر میسر خواهد شد که زیر ساخت های آن سازمان هم درست باشد، و مهندس برازش هم در حال تلاش برای درست کردن این زیر ساخت ها هستند.

رییس اتحادیه چاپخانه داران مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار طرح و چاپ در رابطه با تشکیل اتحادیه سراسری صنعت چاپ گفت: در قانون جدید اصناف بحث اتحادیه های سراسری به هیچ وجه موضوعیتی ندارد. وی در ادامه افزود: در اتاق بازرگانی، فراکسیون صنعت چاپ تشکیل شده است که همه می توانند در آن عضو باشند.

وطبق قانون جدید، اصناف را از همه استان ها برای تشکیل کمیته ای دعوت می کنند که عملکرد آن همانند تشکیل یک اتحادیه سراسری است.

مغانی گفت: فاز اول معرفی شهرک چاپ ونشر مشهد به پایان رسیده است و 31 فروردین 94 آخرین مهلت واگذاری زمین ها بوده و احتمالا بادر اختیار گرفتن یکی از زمین های اطراف بتوانیم فاز 2 را آغاز کنیم.

او در ادامه گفت: تاکنون زمین ها تحویل داده نشده و قرار است از اردیبهشت ماه 94 تحویل زمین ها آغاز شود. افراد از زمان صورت جلسه تحویل زمین باید ظرف یکسال ساخت و سازشان را به پایان برسانند در غیر این صورت طبق قانون شرکت شهرک ها واگذاری زمینشان باطل خواهد شد.

وی ثبات نسبی قیمت ها در دولت جدید را عاملی برای رفع مشکلات دانست و افزود: از زمان دولت جدید تاکنون ارز ارزانتر شده و درست است که مشکلات گشایش اعتبار به تحریم ها بستگی دارد اما بیشتر قیمت ها در داخل کشور به بی ثباتی دولت برمی گردد.

علی مغانی در ادامه گفت: اگر همین الان هم تحریم ها برداشته نشود اما دولت ثبات داشته باشد، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

قبلا قیمت های زمین، ارز، مواد اولیه صنایع و...هر روز بالاتر می رفت واین بی ثباتی باعث سواستفاده از بازار شده بود. اما در دولت جدید شاهد ثباتی حداقل 70 درصدی هستیم.

منبع:www.topp.ir