سفارشات 35413111-051
جشنواره صنعت چاپ فرصتی برای پویایی صنعت چاپ است.

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ، با حضور سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی و اعضاء شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، در سالن جلسات معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سیدعباس صالحی، در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ، با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره صنعت چاپ گفت: جشنواره صنعت چاپ که سالانه برگزار می‌شود، فرصتی است برای بازخوانی فعالیت‌ها و مسائل حوزه صنعت چاپ که در یکسال گذشته رخ داده است.
 
وی افزود: این جشنواره فرصتی برای سیاست‌گذاری صنعت چاپ است تا از این طریق مورد توجه سرمایه‌گذاران و مسئولان قرار بگیرد. همچنین از فرصت برگزاری این جشنواره می‌توان برای شناسایی نقاط ضعف و قوت صنعت چاپ کشور بهره برد.
 
صالحی در ادامه با اشاره به ضرورت هدف‌گذاری برای برنامه‌ها و فعالیت‌های جشنواره صنعت چاپ اظهار کرد: برگزاری سالانه جشنواره صنعت چاپ باید به گونه‌ای باشد که خون تازه‌ای را وارد شریان‌های صنعت چاپ کند و موجب تحرک‌‌بخشی و پویایی این صنعت برای سرمایه‌گذاران کوچک، متوسط و بزرگ شود. باید از این فرصت برای تشویق سرمایه‌گذاری در این صنعت بهره‌برداری کنیم.
 
وی ادامه داد: همچنین در این جشنواره سالیانه باید تلاش شود تا مراکز علمی و تحقیقاتی را درگیر موضوع چاپ کنیم. باید به فکر تقویت این بُعد از جشنواره باشیم تا بُعد علمی این جشنواره نیز تقویت شود.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشارکت و فعال کردن صنف‌ها و تشکل‌های صنعت چاپ در برگزاری جشنواره صنعت چاپ را یکی دیگر از اهداف این جشنواره دانست و گفت: مشارکت تشکل‌های چاپی در سراسر کشور در این جشنواره باید یکی از نکات مهم و قابل توجه موردبررسی قرار بگیرد، زیرا این امر موجب می‌شود تا مشارکت استان‌ها در برگزاری این جشنواره تقویت شود. از سوی دیگر اهتمام به این موضوع، به انسجام‌بخشی جشنواره و تشکل‌ها با یکدیگر کمک شایانی خواهد کرد.
 
محمودرضا برازش، رئیس شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ نیز در این نشست، به ذکر توضیحاتی درباره جشنواره صنعت چاپ در سال گذشته پرداخت.
 
علی مغانی، محمود ابراهیمی، بهمن پورمند، جلال ذکایی، همایون امیرزاده، محمدمهدی احمدی، محمدعلی انصاری، علی طارمی‌راد و محمدحسن فکری نیز در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ حضور داشتند و نظرات و پیشنهادهای خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره ارائه کردند. 

منبع: خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)