سفارشات 35413111-051
ضرورت ایجاد محدودیت وارداتی برای کمک به توسعه صنعت چاپ/ پیگیری وزارت ارشاد برای حل مشکلات مالیاتی چاپخانه‌داران

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ گفت: دولت باید با در نظر گرفتن پیشرفت‌های صنعت چاپ در ایران، در زمینه‌هایی که در آن به خودکفایی رسیده‌ایم محدودیت‌های وارداتی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ ایران در جمع خبرنگاران گفت: امروز چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ را برگزار کردیم و برگزیدگان این صنعت در این آیین حضور داشتند؛ بیشترین تلاش ما بر این بود که کسانی که در این زمینه تلاش بیشتری داشتند کارهای بهتری را ارائه کرده‌اند موردتقدیر قرار گیرند.
 
وی افزود: این مسابقه بین هنرمندان و صنعت‌گران حوزه چاپ در زمینه‌های مختلف چاپی موردتوجه بوده است و برجسته‌ترین ویژگی جشنواره امسال این بود که برگزارکنندگان این جشنواره از اعضای این صنف و صنعت‌گران این حوزه بودند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: داوران این دوره از جشنواره صنعت چاپ نیز از فعالان و برجستهگان حوزه چاپ بودند؛ خوشبختانه صنعت چاپ طی سال‌های اخیر از پیشرفت‌های قابل‌توجهی برخوردار بوده است اما در عین حال با مشکلاتی روبه‌رو است.
 
جنتی اظهار کرد: در بخش آموزش و پژوهش حوزه چاپ باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا نیروهای جوان در هنگام ورود به این حوزه آشنایی بیشتری با مباحث آن داشته باشند؛ در بحث مسائل مالی نیز باید حمایت‌های بیشتری ازجمله وام و تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند این صنعت را توسعه دهند.
 
جنتی درباره تأثیر روند برگزاری جشنواره بر بهبود کیفیت حوزه چاپ و بسته‌بندی گفت: با معرفی برترین‌های این حوزه علاوه بر تشویق آن‌ها، جامعه نیز با آثار آنان آشنا شده و تولیدات افزایش می‌یابد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در بحث مالیاتی چاپخانه‌داران، با وزارت اقتصاد و دارایی طرح‌هایی را در دست بررسی داریم و طی جلساتی که با سازمان امور مالیاتی انجام داده‌ایم به نتایج بسیار خوبی رسیده‌ایم؛ در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارشاد و سازمان امور مالیاتی در دست امضا است که اکنون پیش‌نویس آن تهیه‌شده است و هنوز در بعضی از بخش‌های آن در حال بررسی هستیم.

منبع: www.ibna.ir

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳