سفارشات 35413111-051
چاپخانه‌داران نگران نباشند، مشکل تداخل صنفی ظرف روزهای آینده حل خواهد شد.

علی فاضلی، رییس اتاق اصناف گفت: حل مشکل تداخل صنفی چاپخانه‌داران با لیتوگرافان و صحافان کار یک روز و دو روز نیست اما چاپخانه‌داران نگران نباشند زیرا این مشکل به زودی حل خواهد شد.
رییس اتاق اصناف کشور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران اظهار کرد: متاسفانه طی روزهای گذشته خبرهایی در ارتباط با برخورد با تداخل صنفی در چاپ مطرح شده که این موضوع صحیحی است اما باید درباره آن تصمیمی درست گرفت زیرا این مشکل تا قبل از این مطرح نبوده است.

وی ادامه داد: لیتوگرافان معتقد هستند که نباید چاپخانه‌داران از دستگاه‌های پیش از چاپ استفاده کنند و در صورت استفاده باید از اتحادیه لیتوگرافان مجوز بگیرند و تا حدودی هم حرفشان درست است زیرا وقتی برای رسته‌ای اتحادیه در نظر گرفته می‌شود باید برای راه‌اندازی یک رسته، از اتحادیه مربوطه مجوز گرفت.

فاضلی با اشاره به اعتراض اتحادیه چاپخانه‌داران به این موضوع گفت:  امروز نامه‌ای مبنی بر اعتراض اتحادیه چاپخانه‌داران تهران به این موضوع  را دریافت کردم و ظرف روزهای آینده درباره این مشکل تصمیم خواهیم گرفت تا به این درگیری‌ها پایان دهیم.

وی افزود: این مشکل تنها مختص تهران است زیرا در سایر استان‌ها یک اتحادیه چاپ وجود دارد و چنین مشکلاتی مطرح نمی‌شود و شاید برای حل این موضوع در آینده مجبور شویم که اتحادیه‌های چاپی تهران را نیز در هم ادغام کنیم تا این موضوع حل شود و تهران هم مانند سایر استان از چنین موضوعاتی دور باشد.

 رییس اتاق اصناف کشور در توضیح وضعیت چاپخانه‌هایی که ماشین‌آلات پیش از چاپ و پس از چاپ دارند بیان داشت: چیزی که مشخص است این است که در وضعیت کنونی ما علاقه‌ای به تضیف، ضرر زدن و بستن هیچ واحد صنفی نداریم و چاپخانه‌داران نباید نگران باشند زیرا این مشکل حل خواهد شد.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: فردا نامه اعتراض اتحادیه چاپخانه‌داران را برای رسیدگی به کمیته ارسال و این موضوع را به زودی حل خواهیم کرد البته تصمیم گیری و رسیدگی به این موضوع کار یک روز و دو روز نیست و پیش‌بینی می‌کنم حل این موضوع حداقل سه هفته زمان ببرد.

منبع: www.ipina.ir

شنبه ۲۵ بهمن