سفارشات 35413111-051
جشنواره صنعت چاپ به شناخت پتانسیل‌های کشور کمک می‌کند

ا

حمد ابوالحسنی درباره برگزاری مسابقات آثار چاپی جشنواره صنعت چاپ گفت: این جشنواره کمک می‌‌کند تا ارزش محصولات به نمایش گذاشته شود و پتانسیل‌های چاپی کشور در معرض دید قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، احمد ابولحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره‌ها عنوان کرد: مسئولان برگزاری هر جشنواره‌ای به دنبال دستیابی به اهدافی هستند. اولین هدف هر جشنواره تقدیر از کسانی که در آن عرصه اقدام به نوآوری کرده‌اند. دومین هدف آن ایجاد زمینه برای حضور افراد بیشتر جهت فعالیت در آن عرصه است.

وی افزود: در وهله سوم نیز هر جشنواره‌ای توانایی تولیدات داخلی یک کشور را به نمایش می‌گذارد. صنعت چاپ هم از جشنواره‌ای دیگر مستثنی نیست و برگزاری این جشنواره کمک می‌‌کند تا ارزش محصولات به نمایش گذاشته شود و پتانسیل‌های چاپی کشور در معرض دید قرار گیرد.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به تغییرات انجام شده در این دوره از مسابقات آثار چاپی عنوان کرد: در چهاردهمین دوره جشنواره صنعت چاپ اتفاقات مهم و خجسته‌ای رخ دادند. دبیرخانه دایمی جشنواره صنعت چاپ تشکیل شد. همچنین در این دوره برگزارکنندگان جشنواره با بهره‌گیری از تجربیات کشورهای دیگر تغییراتی در بخش‌های مسابقات و داوری‌ها بوجود آوردند.

ابولحسنی افزود: در این شرایط به راحتی می‌توانیم بگوییم که آثاری که منتخب می‌شوند، تحت تاثیر هیچ شخص و یا گروهی نیستند و داوران جشنواره بر اساس معیارهای اعلام شده نسبت به برگزیدن این آثار اقدام کرده‌اند. از سوی دیگر تمامی مراحل ثبت‌نام به صورت آنلاین انجام شد و تمامی شرکت‌کنندگان حقیقی و حقوقی به راحتی از طریق رجوع به وبسایت جشنواره قابل شناسایی بودند.  

منبع: www.ibna.ir

سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳