سفارشات 35413111-051
عدم استقبال از آموزش آکادمیک در استان قم

رضا رضایی گفت: متاسفانه طرح آموزشی وزارت ارشاد در قم مورد استقبال قرار نگرفت و رشته چاپ را در این استان نخواهیم داشت.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌ رسانی صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران اظهار کرد: متاسفانه طرح حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از آموزش آکادمیک در قم مورد استقبال قرار نگرفت و دلیل اصلی آن به نبود کار در استان و افزایش بی‌کاری برمی‌گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز صنعت چاپ قم با مشکل بی‌کاری مواجه است و افراد حتی خرج و مالیتشان را هم درنمی‌آورند و به همین دلیل علاقه‌ای به تحصیل نشان  نمی‌دهند زیرا با این شرایط اگر مدرکی هم داشته باشند نمی‌توانند از آن استفاده‌ای کنند.

رضایی در توضیح راهکار حل این مشکل گفت: همه مشکلات جانبی صنعت چاپ به درآمد کم چاپحانه‌داران برمی‌گردد زیرا اگر مشکلات اقتصادی و مالیاتی چاپخانه‌داران حل شود مشکلات فرهنگی نیز حل می‌شود و چاپخانه‌ها برای درآمد بیشتر سراغ تحصیل و استفاده از افراد تحصیلکرده می‌روند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 100 نفر تحصیل کرده چاپ در قم وجود دارد که در مقطع دیپلم، کاردانی و کارشناسی تحصیل کرده‌اند اما متاسفانه کاری برای آنها نیست و اکثر کسانی که کاردانی چاپ دارند تغییر رشته داده و در رشته‌هایی مانند معماری به ادامه تحصیل مشغول هستند.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم در پایان اظهار کرد: صنعت چاپ نه تنها در قم بلکه در سراسر کشور دچار رکود و بی کاری است و مسوولان باید کاری برای آن انجام دهند زیرا درغیر این صورت چاپخانه‌های زیادی تعطیل خواهد شد.

منبع: www.ipina.ir

۱۳۹۳ جمعه ۱ اسفند