سفارشات 35413111-051
تهدید چاپخانه‌داران زورگویی بود نه عمل به قانون/ هیچ کس حق تعطیلی چاپخانه‌ها را ندارد.

بهمن پورمند با اشاره به تعطیلی چاپحانه‌هایی که مجوز پیش از چاپ ندارند گفت: عده‌ای فکر می‌کنند که آن اتفاقی‌هایی که دوست دارند باید انجام شود و این حقشان است در حالی که این موضوع زورگویی است. 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت چاپ و بسته بندی ایران اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته صحبت‌هایی درباره تعطیلی چاپخانه‌هایی که از دستگاه‌های پیش از چاپ استفاده می‌کنند مطرح شده که به هیچ وجه صحیح نیست زیرا ما بخشنامه‌ای را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم که بر اساس آن، این اجازه را به تمامی چاپخانه‌های دارای مجوز می‌دهد که از ماشین آلات پیش از چاپ و بعد از چاپ استفاده کنند، بنابراین مطرح کردن این موضوع اصلا کار صحیحی نیست.

وی ادامه داد: پس از مطرح شدن این موضوع تمام تلاش خود را انجام دادم که این موضوع به دور از جنگ رسانه‌ای و به صورت دوستانه حل شود اما عده‌ای فکر می‌کنند که آن اتفاقی‌هایی که دوست دارند باید انجام شود و این حقشان است در حالی که این موضوع زورگویی است.

پورمند در تشریح اقدامات اتحادیه برای حل این مشکل بیان داشت: برای حل این مشکل چندین جلسه را با رییس اتاق اصناف و مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم و سرانجام با دستور علی فاضلی، رییس اتاق اصناف جلوی این حرکت اشتباه گرفته شد.

وی افزود: مشکل در حال حاضر حل شده است اما این موضوع نیاز به پیگیری دارد تا در آینده شاهد چنین برنامه‌هایی نباشیم و هر کس قانون را با سلیقه خود تفسیر نکند.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در بخش پایانی صحبت‌هایش به خبرنگار ایپینا گفت: تا به امروز به دلیل داشتن ماشین آلات پیش از چاپ هیچ چاپخانه‌ای تعطیل نشده است زیرا هیچ کس حق ندارد چاپخانه‌ای را که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه چاپخانه‌داران مجوز گرفته تعطیل کند. اینکه شنیده می‌شود چند واحد پیش از چاپ تعطیل شده به اتحادیه خودشان مربوط است اما اتحادیه چاپخانه‌داران در شرایط کنونی اجازه تضعیف صنف خود را نمی دهد.

منبع: www.ipina.ir

۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن