سفارشات 35413111-051
آغاز فعالیت شهرک چاپ و نشر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شهرداری مشهد به دنبال ایجاد زیربنای فرهنگی در سطح شهر است و در صورتی که ناشران موجود در بازار کتاب گلستان نقل مکان کنند ناشران دیگری جایگزین می شوند و این بازار تعطیل نمی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شهرک صنعتی چاپ و نشر را یکی از اقدامات اداره ارشاد در راستای حمایت از ناشران و نویسندگان دانست و اظهار داشت: ایجاد شهرک صنعتی چاپ و نشر یکی از فعالیت‌های گسترده در راستای حمایت از ناشران است که در کنار شهرک صنعتی چاپ و نشر واحدهای بزرگ انتشاراتی در این شهرک مستقر خواهند شد که با استقرار در کنار چاپخانه‌های بزرگ استان از تسهیلات و امکانات دولتی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: فعالیت شهرک صنعتی چاپ و نشر استان آغاز شده است و در حوزه ناشران نیز کار آماده سازی، طراحی و مشاوره انجام شده و اگر برخی موانع اجرایی برطرف شود این شهرک بطور رسمی در حوزه چاپ و نشر آغاز به کار خواهد کرد.

سرابی در رابطه با خرید محصولات‌ ناشران گفت: خرید کتاب و محصولات ناشران استان برعهده معاونت فرهنگی ارشاد است با وجود اینکه کمبود جدی در حوزه اعتبارات داشتیم اما این اعتبار کمتر از 2 میلیارد تومان است که نسبت به سال 92 بیشتر است.

وی در رابطه با نمایشگاه کتاب مشهد خاطرنشان کرد:  نمایشگاه کتاب مشهد با نگاه حمایت از ناشران کشور و به عنوان مکانی برای تجمع هرساله ناشران هرساله برگزار می‌شود و امسال نیز این نمایشگاه با ارائه بن و کتاب‌های ارزشمند با استقبال خوب اهالی کتاب برگزار شد از آنجا که باید در نمایشگاه منافع اقتصادی ناشران مورد توجه قرار گیرد لذا هر ساله مراسم انتخاب کتاب سال خراسان در حاشیه نمایشگاه کتاب مشهد برگزار می‌شود رویدادی که تنها در استان خراسان رضوی اتفاق می ‌افتد.

۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي

منبع: www.ipina.ir