سفارشات 35413111-051
برنامه های آموزشی باید ادامه داشته باشد

محمدحسن فکری گفت: همکاری صنف و دولت برای برگزاری کلاس های آموزشی نباید محدود به روزهای نمایشگاه باشد و باید برای برگزاری مستمر آن برنامه ریزی کرد.

مسوول آموزش دفتر امور چاپ در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ و بسته بندی ایران اظهار کرد: در سال های گذشته نیز شاهد برگزاری این کلاس ها بودیم اما کلاس ها مانند امسال سازماندهی شده نبود.

وی ادامه داد: امسال با هماهنگی اتحادیه چاپخانه داران، اتحادیه لیتوگرافان و اتحادیه صحافان که برگزارکننده نمایشگاه هستند قرار شد که کلاس ها و نشست های علمی را با کمک مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر شماره 5 برگزارکنیم تا از هر فرصتی برای آموزش استفاده کرده باشیم.

فکری در توضیح دلایل برگزاری این کلاس ها در نمایشگاه گفت: همه اهالی چاپ در نمایشگاه حضور دارند و این فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم به بحث و گفت و گو درباره مسایل علمی بپردازیم به همین دلیل، باتوجه به محدودیت زمانی، این کلاس ها را با همکاری دفتر امور چاپ و مرکز علمی کاربردی شماره 5 تهران  برنامه ریزی و برگزار کردیم.

وی ادامه داد: هدف ما این بود که دانشجویان و دانش آموزان چاپ را به این برنامه بیاوریم و خدا را شکر که استقبال خوبی از این نشست ها شد اما در کل تعداد کلاس ها کم بود.

مسوول آموزش دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح دلایل عدم استقبال از کلاس ها در روز نخست اظهار کرد: شاید اطلاع‌رسانی کمی ضعیف بوده و فقط در سطح دانشگاهی انجام شده ولی ما فرصت زیادی هم برای برنامه‌ریزی نداشتیم.

وی ادامه داد: وجود کلاس و سمینار علمی نمی تواند محدود به یک مدت زمان خاص باشد زیرا موضوعات آموزشی باید ادامه‌دار باشد و بهترین مکان نیز محیط های دانشگاهی و علمی است که ارتباط بین صنعت و علم را برقرار می کنند.

فکری در بخش پایانی صحبت هایش اظهار کرد: امیدوارم همکاری و اتحادی که بین صنف، دولت و محیط های آموزشی به وجود آمده ادامه دار باشد تا در آینده نزدیک شاهد رونق صنعت چاپ کشور باشیم.

۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي 

منبع: www.ipina.ir