سفارشات 35413111-051
مسابقات آثار چاپی باید در سطح بین‌المللی برگزار شود

امیرحسین قاسمی، دبیر انجمن چاپ دیجیتال ایران گفت: در سال های گذشته جشنواره بیشتر جنبه اطلاع رسانی داشته و نیاز است که در سال‌های آتی به دغدغه سازی بپردازد تا هرچه زودتر شاهد حل مشکلات این صنف بزرگ باشیم. به نظرم اگر مسابقات صنعت چاپ به شکل بین‌المللی برگزار شود، دغدغه ایجاد می‌کند و چاپخانه‌دار برای حضور در این مسابقات ترغیب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، دبیر انجمن چاپ دیجیتال ایران با اشاره به نقش صنعت چاپ اظهار کرد: صنعت چاپ به معنی عام، یک تکنولوژی برای رسیدن به یک سری نتایج است که می‌تواند در قالب بسته‌بندی و نشر تعریف شود. برای بررسی وضعیت این صنعت باید خروجی‌ها را بررسی کرد زیرا نتایج است که عیار کار را معلوم می‌کند.
 
قاسمی در توضیح وضعیت این صنعت اظهار کرد: صنعت چاپ تا پنج سال پیش از نظر تکنولوژی فاصله چندانی با سطح اول دنیا نداشت زیرا سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده بود اما در سال‌های گذشته اتفاقاتی نظیر گرانی مواد اولیه، بی‌ثباتی و برداشتن یارانه کاغذ در روند حرکتی آن تاثیر گذاشت و در حال حاضر با سطح نخست دنیا فاصله داریم.
 
دبیر انجمن چاپ دیجیتال ایران افزود: امروز بیشتر گرایش‌ها و تمایلات صنعت چاپ به سمت بسته‌بندی رفته است زیرا با گسترش استفاده از ebook و تبلت، کمی از فعالیت‌های حوزه نشر کاسته شده و سرمایه‌گذاری در بسته‌بندی منطقی‌تر است.
 
قاسمی در پایان افزود: مولفه‌های زیادی در توسعه صنعت چاپ نقش دارد، برای مثال در صورت توسعه صادرات می‌توان به آینده صنعت چاپ امیدوار شد. اگر صادرات افزایش یابد هر بسته صادراتی نیاز به بسته‌بندی مناسب دارد و در این صورت می‌توانیم شاهد رشد و توسعه صنعت چاپ باشیم.

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳

منبع: www.ibna.ir