سفارشات 35413111-051
صنعت چاپ در سال‌های اخیر با رشد فزاینده روبرو بوده/ نمایشگاه چاپ فرصتی برای ارائه توانمندی‌های داخلی است

سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران مستقر در بیست و یکمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته گفت: خوشبختانه صنعت چاپ کشور در چند سال گذشته با رشد فزاینده‌ای مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دقایقی پیش غرفه خبرگزاری کتاب ایران مستقر در بیست و یکمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته، میزبان سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

وی با بیان اینکه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی مزیت‌های گوناگونی دارد، اظهار کرد: توانایی داخلی در عرصه چاپ نشان می‌دهد که کشور ما در دهه اخیر در صنعت چاپ پیشرفت داشته است. این موضوع که استاد فرشچیان که تا چند سال پیش آثارشان را همواره در کشور آلمان چاپ می‌کردند، به تازگی آثار خود را در داخل کشور چاپ می‌کنند، نشانه روشنی از این پیشرفت دارد.

وی افزود: ایران در عرصه چاپ چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ جذب محصولات، پیشرفت داشته و با رشد فزاینده‌ روبرو بوده است. برپایی نمایشگاه‌های چاپ فرصت مغتنمی برای ارائه توانمندی‌های داخلی صنعت چاپ به حساب می‌آید.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: متقاضیان محصولات صنعت چاپ و افرادی که در پی ارتقاء کیفی فعالیت خود در این صنعت هستند، با مراجعه به این نمایشگاه و بازدید از آخرین امکانات، تجهیزات و کالاهای کیفی می‌توانند برای ارتقاء کیفی فعالیت‌های خود گام‌های موثری بردارند.

صالحی با اشاره به جنبه‌های بازرگانی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه چاپ همچنین فرصتی فراهم می‌کند تا بحث اقتصاد داخلی و خارجی صنعت چاپ نیز ارتقاء یابد؛ به این معنا که فعالان داخلی و خارجی این صنعت در نمایشگاه‌ها با نقاط قوت یکدیگر آشنا می‌شوند و به تبادل تجربیات با یکدیگر می‌پردازند.

وی ارتقاء سطح علمی، فنی و مهارتی را از دیگر مزیت‌های این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه به دست‌اندرکاران صنعت چاپ کمک می‌کند تا جنبه‌های علمی، فنی و مهارتی خود را در قالب گفتمان‌های چند طرفه، نشست‌های تخصصی و بازدید از غرفه‌های مختلف افزایش دهند.

وی در پایان با ابراز خرسندی از حضور خبرگزاری کتاب ایران در بیست و یکمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته، گفت: این خبرگزاری می‌تواند در بیان مشکلات و ارائه راهکارهای برون‌رفت از آنها نقش مهمی ایفا کند. از این منظر فعالان عرصه صنعت چاپ باید این فرصت را غنیمت بشمرند و تجربیات خود را از طریق این رسانه در اختیار اهالی چاپ قرار دهند.

بیست و یكمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته تا سه‌شنبه (9 دی‌ماه) برپا خواهد بود.

منبع:www.ibna.ir

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳