سفارشات 35413111-051
تلاش برای اضافه شدن چاپخانه‌داران به فهرست مصادیق معاف از مالیات بخش فرهنگ

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد از تلاش برای افزوده شدن چاپخانه‌داران فعال در چاپ کتاب و مطبوعات به فهرست مصادیق مشاغل معاف از مالیات بخش فرهنگ خبر داد.

حیدری گفت:‌ امیدوارم که افزوده شدن چاپخانه‌داران فعال در حوزه کتاب نیز به زودی مورد توافق طرفین قرار بگیرد و نیازمند چانه‌زنی‌‌های بسیار نباشد، تا ما این فهرست را هر چه سریعتر به امضای طرفین تفاهم برسانیم.

وی با اشاره به دیدار فعالان فرهنگ و هنر با طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت:‌ آقای وزیر در این نشست در زمینه تخصصی‌شدن کارشناسی‌ها قول مساعد دادند و امیدواریم که این دیدار‌ها به نزدیک‌تر شدن تفاهم‌ها منجر شود.

وی ادامه داد:‌ اما اکنون ما در حال رایزنی برای افزودن چاپخانه‌داران و فعالان چاپ که در امر کتاب فعالیت می‌کنند،‌ به فهرست مشاغل معاف از مالیات هستیم،‌ چرا که به هر حال چاپخانه‌داران نیز بخشی از چرخه تولید کتاب محسوب می‌شوند و چون کتاب معاف از مالیات است،‌ چاپ آن نیز باید معاف از مالیات باشد. این در حالی است که پیش از این مسئولان سازمان امور مالیاتی معتقد بودند که چاپ در حوزه صنعت قرار دارد و نه فرهنگ و بنابراین معاف از مالیات نیست.

منبع : www.ipina.ir