سفارشات 35413111-051
رئیس اتحادیه صنعت چاپ مشهد: وضعیت اقتصاد پس از مذاکرات بهبود می‌یابد

رئیس اتحادیه صنعت چاپ مشهد گفت: در حال حاضر مردم منتظر معجزه در قیمت‌ها پس از مذاکرات 1+5 هستند اما واقعیت این است که پس از مذاکرات معجزه‌ای رخ نمی‌دهد.

علی مغانی در خصوص وضعیت بازار صنعت چاپ، اظهار کرد: در حال حاضر گردش پول در بازار کم است و مردم منتظر کاهش قیمت‌ها هستند.

وی معتقد است: مردم ایران غالبا در ارزانی خرید نمی‌کنند. پس از روی کار آمدن دولت جدید، خوشبختانه نرخ ارز ثابت شد و این امر به ایجاد ثبات در قیمت‌ها انجامید و این درحالی است که در گذشته این ثبات وجود نداشت و بازار به صورت مداوم در تزلزل قیمت بود.

مغانی به نبود ثبات فکری در بازار اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که پس از مذاکرات، وضعیت بهبود می‌یابد ولی معجزه‌ای در قیمت‌ها رخ نخواهد داد تنها بازار به ثبات فکری که نیازمند آن است خواهد رسید.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ مشهد، وضعیت کلی این صنعت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با ثبات قیمت‌ها و بهبود وضعیت روابط خارجی، وضعیت بازار از گذشته بهتر شده و پس از اتمام مذاکرات ایران و گروه 1+5 بیش از این بهبود خواهد یافت.

وی به بهبود صادرات و واردات به عنوان یکی دیگر از عوامل بهبود وضعیت بازار در دولت جدید اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اتمام مذاکرات ایران و شفاف‌شدن روابط خارجی وضعیت بازار بهبود یابد.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ مشهد در خصوص وضعیت احداث شهرک چاپ، اظهار کرد: در حال حاضر زمین‌های این شهرک واگذار شده است اما در بخش‌های جزئی برای احداث شهرک معارضاتی وجود دارد که حاد نیست و امیدواریم به زودی برطرف شود.

مغانی در خصوص همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اتحادیه به منظور احداث این شهرک، بیان کرد: شهرک چاپ یک شهرک فرهنگی است و فقط چاپخانه در آن مستقر خواهند شد. قرار بود به متقاضیان فعالیت در این شهرک، 20 درصد تخفیف داده شود اما این رقم در حال حاضر به 5 درصد کاهش یافته است. مقرر شده بود که 10 درصد به عنوان پیش‌پرداخت اخذ شود و مابقی به صورت اقساط باشد اما این میزان در حال حاضر به 20 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی همکاری‌ شرکت‌ شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در حد انتظار بوده و این شهرک بنابر قرارداد نهایتا ظرف یک سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

منبع : www.ipina.ir