سفارشات 35413111-051
ترکیه عرصه کار چاپخانه داران داخلی را گرفته است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ترکیه عرصه کار چاپخانه‌داران داخلی را گرفته که لازم است هر چه سریع تر در این زمینه اقدامات عاجلی در نظر گرفته شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حجت‌الاسلام احمد سالک در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان اصفهان اظهار داشت: در کل کشور کمبودهایی در زمینه تحقیقات و پژوهش زیربنائی وجود دارد که صنعت چاپ نیز به این تحقیق و پژوهش نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه‌های اصفهان باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود تا بسیاری از مشکلات حل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  اکنون متاسفانه ترکیه عرصه کار چاپخانه‌داران داخلی را گرفته است، بیان داشت: برای حمایت از صنعت چاپ در استان های مرزی و محروم در جدول حمایتی، 700 میلیارد تومان اختصاص دادیم که متاسفانه در صحن علنی مجلس رای نیاورد.

 وی ادامه داد: مارک برخورداری که بر پیشانی اصفهان وجود دارد موجب شده که به ناحق اصفهان را از بودجه ها حمایتی محروم می‌کنند.

 حجت الاسلام سالک با بیان اینکه مسئولان نمی‌توانند اصفهان را نادیده بگیرند زیرا اصفهان در کشور و در دنیا تاثیرگذار است، تاکید کرد: 8600 واحد صنعتی در اصفهان وجود دارد که 10 واحد صنعتی مادر صنایع در کشور هستند.

وی اضافه کرد: اکنون 2 هزار واحد صنعتی در اصفهان تعطیل شده و 4 هزار واحد نیز با حداقل ظرفیت خود فعالیت می‌کنند که این جای بحث دارد و نیازمند دقت نظر مسئولان بر مسائل این کلان شهر تاثیرگذار بر دنیاست.

منبع : www.papna.ir