سفارشات 35413111-051
مزایای استفاده از فیلم استرچ PVC

عبارت فیلم به لایه نازکی از ماده اطلاق می‌شود که دارای پیوستگی منظم و با قابلیت انعطاف بالا می‌باشد. یک فیلم ممکن است دارای یک یا چند لایه از مواد مختلف باشد. ضخامت فیلم‌ها متغیر است و از ۰٫۵ میکرون تا ۱ میلی‌متر می‌تواند باشد.

فیلم‌های استرچ پی وی سی شفاف بوده و دارای خاصیت کشسانی بالایی می‌باشند. این محصولات به دلیل خاصیت خود چسبی برای نگهداری و محافظت از کالاها در هنگام حمل و نقل مناسب هستند.
فیلم‌های پی وی سی در بسته‌بندی مواد غذایی و بسته‌بندی‌های مواد صنعتی کاربرد دارند. این محصول در بسته‌بندی گوشت قرمز نیز کاربرد دارند چرا که نسبت به عبور گازها نیمه تراوا هستند که سبب می‌شود اکسیژن لازم برای تازه نگه داشتن محصول غذایی تامین شود. همچنین این محصولات نسبت به مواد روغنی نفوذپذیری ندارند.

مزایای استفاده از فیلم استرچ PVC

فیلم استرچ صنعتی PVC بدلیل چسبندگی و استحکام فوق العاده جهت بسته‌بندی و لفاف‌بندی شیلنگ، سیم، کابل، در و پنجره و غیره قابل مصرف می‌باشد. از جمله مزایای کاربردی این محصول موارد زیر را می‌توان نام برد:

بررسی بازار

با توجه به رشد روز افزون صنایع غذایی در ایران و نیاز به مواد بسته‌بندی با ویژگی ظاهری و کیفیت مناسب و همچنین واردات فیلم‌های استرچ پی وی سی که در سال ۹۳ بیش از ۴،۰۰۰ تن در سال می باشد، تولید این محصول قسمتی از نیاز کشور به واردات فیلم‌های استرچ پی وی سی را پوشش خواهد داد و بنابراین بازار مناسب و تقاضای مناسبی برای تولید این محصول پیش‌بینی می‌شود.

سرمایه گذاری مورد نیاز

جهت احداث یک واحد تولید فیلم استرچ پی وی سی به ۲۲ میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارید. سود طرح فوق العاده بوده و بیشتر از ۴۶ درصد بازدهی دارد و سرمایه خود را در حدود ۲ سال برداشت می نمایید. در ادامه خلاصه‌ی نیازمندهای احداث یک واحد فیلم استرچ پی وی سی با ظرفیت اسمی معادل ۱۹۴,۴۰۰ رول فیلم استرچ پی‌وی‌سی در سال (رول ۱۰۰۰ متری فیلم استرچ پی وی سی با ضخامت ۰٫۰۱۷ میلی‌متر و عرض ۰٫۵ متر) (حدود ۱۶۰۰ تن) ارائه شده است:

مزایای اجرای طرح

بر اساس آمار منتشره از طرف صنایع ملی پتروشیمی، تبدیل مواد بالا دستی پتروشیمی به صنایع مصرفی بیشترین ارزش افزوده را خواهد داشت و به همین علت است که اغلب کشورهای توسعه یافته مواد بالا دستی را وارد و محصولات مصرفی پایین‌دستی را به کشورهای مصرف کننده (که اغلب کشورهای صادر کننده مواد بالا دستی می‌باشند) صادر می‌کنند. به گزارش دریک، چنانچه این صنایع در کشور فعال باشند، می توان حداقل شاهد موارد زیر بود:

الف- جلوگیری از خروج ارز بخاطر واردات

ب- ایجاد ارزش افزوده محصول

ج- امکان صادرات محصول و ورود ارز به کشور

صنعت بسته‌بندی در حال حاضر بعنوان یکی از کلیدی‌ترین رمزهای موفقیت شرکتهای تولیدی می‌باشد که متاسفانه تولیدکنندگان داخلی به این مسئله توجه زیادی ندارند. بر طبق آمار جهانی، ارزش افزوده یک بسته‌بندی مناسب ممکن است از تولید آن محصول نیز بیشتر باشد و در دنیای کنونی که رقابت زیادی بین تولید کنندگان وجود دارد، بسته‌بندی مناسب می‌تواند بعنوان یکی از راه کارهای موفقیت آن صنعت باشد. بنابراین سرمایه‌گذاری در صنایع بسته‌بندی در صورتی که از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار باشد از توجیه بالایی برخوردار است.

منبع : www.ipina.ir