سفارشات 35413111-051
تغییر سبک رهبری در صنعت چاپ

همیشه سبک های رهبری درحال تغییر بوده اند، مخصوصا این تغیرات در 10 سال گذشته بسیار مشهود است.

در گذشته تاثیرگذارترین سبک رهبری "دستوردادن و کنترل کردن " بود. این سبک از جنگ جهانی دوم الهام گرفته شده است که از این طریق سربازان را هدایت می کردند. این رویکرد مورد علاقه­ ی بسیاری قرار گرفت و تا همین لحظه در صنعت چاپ این روند ادامه دارد.

با اینحال این سبک رهبری راه را برای سبک تاثیرگذارتر که " الهام­ بخشی و تعهد" نام گرفت، باز کرد.

در محیط دستور و کنترل، رهبر تصمیم می گیرد که به همه بگوید چه کار کنند، و از زیردستان انتظار می­ رود که از دستورات پیروی کنند. از طرفی می توانند سبک الهام ­بخشی و تعهد را برگزینند. در این محیط ما با چشم انداز، ماموریت، ارزش­ها، نقاط عطف و طرح­هایی الهام بخش تیم مان، ارتباط برقرار می­کنیم.سپس از آنها می­خواهیم تا هرشخص در رسیدن به اهداف صنعت چاپ متعهد شود که به ما یاری رسانند. قطعا رهبران صنعت چاپ باید سطحی از دستور و کنترل را داشته باشند تا بتوانند برروی کار افرادشان حساب کنند. در نهایت انرژی برای رشد و دستاوردهای بزرگ در کسب و کار چاپ  باید از سبک رهبری الهام و تعهد تامین شود. تغییر سبک رهبری کار یک شب نیست بلکه زمان می­ برد.

در اینجا چند ایده برای کمک به پیاده ­سازی سبک رهبری الهام ­بخشی و تعهد را برای شما بیان می ­کنم . اینها میتوانند در زمینه­ ی مدیریت عامل، مدیریت خدمات مشتری یا مدیریت فروش به شما کمک کند.

با اهداف و چشم­ انداز مرتبط با صنعت چاپ ارتباط برقرار کنید:

این بنظر امری بدیهی است، اما اگر ما می­خواهیم به اهدافمان دست­ یابیم یا به چشم ­اندازمان برسیم، باید اجازه دهیم دیگران بدانند که اهدافمان و تصویر بزرگ چشم ­اندازمان چیست. این به تیم کمک می کنند که تصویری از موفقیتی که شما میخواهید را در ذهن خود بسازند، یا اگر شرکت یا سازمان آنها به اهدافش دست یابد برای آنها چه ارمغانی خواهد داشت.

بعنوان عضوی از یک تیم طرح­ ریزی کنید

تیم تان را دور هم جمع کنید زمانی که طرح کلی برای رسیدن به اهدافتان را برنامه ­ریزی می­ کنید.زمانی که آنها درگیر شدند، آنها از این برنامه الهام می گیرند و متعهد می­ شوند که در رسیدن به آن اهداف یاری رسانند.

توسعه­ ی مکانیزم امتیازدهی

همه میخواهند این امتیاز را بدانند. پس درمیابند که از چه راهی می­توانند به موفقت برسند.امتیاز دادن تیم را برای تلاشهای آینده متعهد و الهام­ بخش نگه­ خواهد داشت. بعلاوه، امتیازدهی باعث میشود که اگر در اواسط راه دریابند که مسیر را اشتباه می­­­روند، بتوانند به مسیر اصلی بازگردند.

برگزاری جلسات تیمی منظم

تیمتان را متعهد به شرکت در جلسات تیمی در بازه ­های زمانی مشخص_حداقل یکه ماهه_ کنید تا به بررسی و بازبینی حرکت تیم به سمت هدف بپردازید. بعد از بازبینی، از اعضای تیم بپرسید که بنظر آنها چه چیزی به بهبود عملکرد آنها کمک میکند. بسته به ایده ­های آنها برای پیشرفت، ممکن است شما مایل باشید تیم دیگری را تشکیل دهید تا با ایده­های جدید پیش روند.

ارائه­ ی شناخت

در بازه ­های زمانی منظم، به تیم تان انگیزه ­ی لازم برای ادامه­ ی مسیر را بدهید و از طریق شناخت انرژی لازم برای پیشبرد اهداف را به آنها بدهید. شناخت اشکال زیادی دارد، از جمله شناخت گروه، پول، زمان استراحت، زمان شام فیلمیا هرچیز دیگر که افراد احساس قدردانی و به رسمیت شناخته شدن، بدهد.

اگر شما کاری را در صنعت چاپ امروزه دارید، مطمئنا درمی یابید که سبک الهام و تعهد  یک رهبری بسیار تاثیرگذارتر نسبت به دستور و کنترل است.

نظر شما در مورد اینکه دیگران از استراتژی­های الهام و تعهد استفاده می­کنند چیست؟

 یا شما چگونه از این سبک در حوزه­ ی مسئولیت­های خود در صنعت چاپ استفاده می ­کنید؟

منبع : www.ipina.ir