سفارشات 35413111-051
آیا شما تابحال درمورد بهبود بهره وری در صنعت چاپ فکر کرده اید؟

اگر ما بخواهیم در باره بهتر عمل کردن فکرکنیم، باید راه­هایی را بیابیم که دائما بهره ­وری ما را بهبود بخشد. مطمئنا روش­ها و ایده­ های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد.

به منظور ایجاد روشی برای بهبود بهره­وری مداوم ، من فرایندی را به شما پیشنهاد میکنم که می توانید دنبال کنید.

هدف خود را مشخص کنید

در قدم اول ما باید هدف خود را بشناسیم. آیا ما میخواهیم درآمد چاپمان را تا اخر سال 10 درصد افزایش دهیم یا 10 مشتری جدید بدست آوریم  که حداقل هرکدام  10,000 دلار به درآمد ما می­ افزاید؟ یا مواردی دیگر از این قبیل؟

زمانی که هدفمان مشخص شد می­توانیم به سراغ گام بعدی برویم.

برنامه ­ای برای دستیابی به هدفتان بسازید

یک برنامه ­ی قدم به قدم برای چگونگی دست­یابی به هدفتان بسازید. برای هر مورد تاریخ مشخص قرار دهید تا بتوانید روندتان را تا تاریخ بعدی ارزیابی کنید.

اگر زمان از پیش تعیین شده را برای برنامه­­ ای مناسب داشته باشید شما قادر خواهید بود که مسیر کوتاه­تری را برای دستیابی به هدفتان بیابید ، بجای اینکه فقط به سمت هدفتان حرکت کنید.

ایجاد شاخص­ های عملکرد برای ارزیابی موفقیت

برای پیشروی در این روند ما نیاز به ایجاد شاخص­های عملکرد داریم.

بعنوان مثال، اگر مایلیم که درآمدمان را 10 درصد افزایش دهیم باید حساب درآمدمان را بصورت روزانه، هفتگی و ماهانه داشته باشیم تا متوجه شویم که چگونه بسوی هدفمان پیش می رویم.

اگر می­خواهیم 10 مشتری جدید که هرکدام 10000 دلار برایمان به ارمغان می­ آورند را داشته باشیم پس باید تعداد مشتریان جدید و مقدار سودی که به ما می رسانند را دنبال کنیم. که این­ها شاخص ­های عملکرد ما برای هدفمان می شوند.

بررسی پیشرفت بصورت دوره­ای

هر هفته زمانی را برای مرور روند دستیابی به هدف و برنامه ­تان مشخص کنید. چه کارهایی را انجام داده­اید؟ چه موفقیت­هایی را بدست آوردید؟ چرا؟ چه چیز شما را از از روند مطلوبتان بازداشته است؟

با این پرسش­ ها متوجه عوامل موفقیت­ هایمان می شویم و تمرکزمان را افزایش داده تا موانع بازدارنده برای رسیدن به هدفمان را بشناسیم.

ایجاد گام بعدی

در حین بررسی پیشرفتتان ، قدم بعدی برای هفته آینده را برنامه ­ریزی کنید.

هنگامی که زمان می گذاریم تا درمورد این موضوع فکر کنیم، راه رسید به هدفمان را کوتاه­تر می کنیم.

اقدام کردن

من پیشنهاد می کنم که جهت گیری شما به سمت عمل گرایی باشد، ما قطعا نیاز به برنامه داریم ، اما برای دستیابی به هدفمان در چارچوب زمانی دلخواهمان باید اقدام کنیم.

وقتی ما اقدام میکنیم و سپس بصورت هفتگی پیشرفت را بررسی می­ کنیم این فرصت را برای اصلاحات لازم خواهیم داشت قبل از اینکه بیش از حد از مسیرمان دور شویم.

بهبود در بهره­ وری

در صنعت چاپ، دا ئما چالش­ هایی برای بهبود بهره­وری وجود دارد، اما با یک هدف درست، برنامه، بررسی هفتگی، جهت گیری بسوی اقدام کردن می­توان دائما به موفقیت دست یافت.

شما برای بهبود بهره­ وری در صنعت چاپ چه اقداماتی را انجام می­دهید؟


منبع: www.ipina.ir