سفارشات 35413111-051
هولوگرام RFID چیست؟

یکی دیگر از هولوگرام های امنیتی، برچسب RFID است که به برچسب‌های هوشمند هم مشهور است. RFID از یک میکروچیپ (تراشه کوچک) و یک آنتن تشکیل شده و عملکرد آن به گونه‌ای است که اطلاعات بر روی برچسب مثل شماره شناسایی، از فاصله چند متری توسط RFID reader قابل خواندن است علاوه بر این، تراشه به کار رفته در این برچسب‌ها می‌تواند دارای حافظه باشد و اطلاعات مربوط به ویژگی‌های محصول را در خود ذخیره کند.

  هزینه برچسب‌های RFID در چند سال اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است. از این رو می‌تواند یکی از گزینه‌ها برای ایمن کردن بسته‌ بندی‌ها باشد.

آشکارساز دست‌ خوردگی Temper evident یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی است که جزو خانواده هولوگرام های امنیتی قرار می‌گیرد. این نوارها که بیشتر برای بستن (سیل کردن) درب بسته‌ها به کار می‌روند، پس از الصاق، دیگر جدا نمی‌شوند و در صورت جدا کردن، اثر باطل شد (Viod)، یا باز شد (Opened) را از خود به جای می‌گذارند. با کدگذاری و شماره سریال بر روی این نوارها می‌توان امنیت آنها را دوچندان کرد.

نوارهای آشکارساز دست‌خوردگی Temper evident یک راه‌حل مقرون به صرفه و ساده برای ایمن کردن بسته‌ بندی‌ها به شمار می‌رود.

لیبل‌های Temper evident با همان خصوصیات امنیتی، طیف وسیعی از بسته‌ بندی‌‌ها را پوشش می‌دهد. بسته‌ بندی‌های کاغذی و مقوایی، شیشه، فلز و … بسترهای مناسبی برای لیبل‌های Temper evident هستند. این لیبل‌ها پس از چسبانده شدن روی محصول، دیگر جدا نمی‌شوند و در صورت جدا شدن علاوه بر جای گذاشتن اثر باطل شد (Void)، بار دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

مهم ترین ویژگی هولوگرام که باعث شده است به مطمئن ترین برچسب روی کالاها تبدیل شود آن است که این برچسب بعد از تولید به هیچ وجه در هیچ جای دنیا قابل کپی برداری و تکثیر مجدد نمی باشد. گذشته بر ایجاد امنیت، هولوگرام دارای جلوه زیبایی می باشد.

منبع:www.papna.ir