سفارشات 35413111-051
قابلیتهای هولوگرام در سال 2015 افزایش می یابد

صنعت هولوگرام، موادی چند لایه را فراهم می‌آورد که بعنوان یک تکنولوژی ترکیبی برای جلوگیری از جعل و تقلب در محصولات استفاده می شود، پیوسته در حال پیشرفت است.

زمانی که برنامه‌های امنیتی از اهمیت ویژه‌ای در صنعت برخوردار هستند، انتظار می‌رود که در سال 2015 شاهد پیشرفت و توسعه‌ در محصولات هولوگرام لیزری (HOE) جهت استفاده در نور و صفحه‌ی نمایش اتوماتیک باشیم.

"یان لنکاستر" مدیر سازمان بین المللی تولیدکنندگان هولوگرام (IHMA) اعلام کرد که صنعت هولوگرام به نیازهای مصرف کنندگان خاص می‌پردازد و دلیل این امر، سازگاری تکنولوژی و قابلیت گسترش مرزهای نوآوری و ارزش‌ها است.

می توان گفت که کلید موفقیت آینده، توانایی هولوگرام‌ها برای تبدیل شدن به بخش اصلی موارد قابل تغییر و چند منظوره‌ی امنیتی است. این هولوگرام‌ها سلاح موثری برای مبارزه با متقلبان و گروه‌های جنایتکاری را فراهم می‌آورد که هر ساله صدها میلیون محصول تقبلی تولید می‌کنند.

"یان لانکاستر" ضمن بیان اینکه هولوگرام‌ها رابطه ای  قوی با دیگر تکنولوژی‌های چندلایه در سال 2015 برقرار خواهند کرد، افزود: "تکنولوژی ضد تقلب هر ساله با خبرگی سران جنایتکار توسعه می‌یابد و صنعت چاپ امنیتی می‌بایست قابلیت‌ استفاده از تکنولوژی چند منظوره را جهت باقی ماندن در میدان افزایش دهد".

محصولات تقلبییک معضل چند هزار میلیارد دلاری است که 5 تا 7 درصد از کلیه‌ی معاملات جهانی را تشکیل می‌دهد، بنابراین نظریه‌ی طولانی مدت تکنولوژی ضد تقلب بسیار موثر است. 

"یان لنکاستر" اعلام کرد: "چنین رشدی در تمامی بازارهای دنیا وجود دارد و این مورد تنها شامل کشورهایی نمی شود که دارای سطح متوسط بوده و امکان مشاهده‌ی بالاترین سطح را ندارند. این موارد شامل اقتصاد کشورهایی همانند هندوستان می شود که در حال توسعه است و صنعت ما در کشور هندوستان تا %20 افزایش داشته است".

او همچنین پیش بینی می‌کند که افزایش همکاری بین هولوگرام و دیگر تکنولوژی‌های امنیتی و ردیابی سبب تثبیت این صنعت می‌شود.

"امکان دارد که شرکت‌های بزرگی پیشنهاد محصولات دارای علائم برجسته و چاپ امنیتی هولوگرام را برای مصرف کنندگانی دهند که تنها از یک محصول استفاده می‌نمایند".

استفاده از موادی با طراحی عالی ( براساس استاندارد ایزو 12931 در سند محصولات ) ارزیابان را قانع می‌سازد تا یک محصول اصلی را از یک محصول تقلبی چینی تشخیص دهند. حتی محصولات دارای سند تقلبی نیز قابل تشخیص از محصولات اصلی هستند، اگر آن محصولات یک سند یا آرم مخصوص داشته باشند.

با توجه به زمینه‌های گسترده‌یHOE که از قابلیت هولوگرام‌ها برای کنترل نور استفاده می‌کند، تکنولوژیLED تایید هولوگرام‌ها را گسترش می‌دهد تا نورهای خروجی را بیشتر کنترل کنند. HOE برای انتشار منظم نور LED مورد استفاده قرار می‌گیرد و حال نیز در محیط‌های خانگی و نمایشگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در عین حال برای متمرکز سازی نور نیز بکار می رود.

به همین ترتیب با استفاده از LED در چراغهای عقب و چراغهای ترمز وسایل نقلیه، HOE برای گسترش انتشار نور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ضمن، HOE نقش بسزایی در لوازم وسایل نقلیه و بهبود تصویر در تصویر صفحات بزرگ و کوچک نمایشگرهایLCD و OLED دارد.

دوشنبه ۲۹ دي 1393ساعت 00:09 

www.ipina.ir