سفارشات 35413111-051
موضوع اصلی دروپا پرداختن به دیجیتالی شدن صنعت چاپ است.

همایشdrupa 2016 توسط شرکت PrintPromotion GmbH (زیرمجموعه انجمن سازندگان کارخانجات و ماشین‌آلات آلمان-VDMA) و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی دوسلدورف و با همکاری دفتر نمایندگی ایران «شرکت فوژان راهبران» با حضور "مارکوس هِرینگ" مدیر­عامل شرکت PrintPromotion و "اِرهارد وینکامپ" رئیس دایره نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت نمایشگاه‌های دوسلدورف و نمایندگان شرکت‌های برجسته صنعت چاپ جهان که حامیان این مراسم بودند در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

"مارکوس هرینگ" در ابتدای سخنرانی خود در این کنفرانس ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین اظهار داشت: دروپا عمده‌ترین و تخصصی‌ترین نمایشگاه صنعت چاپ است که  با همکاری اتحادیه ماشین‌‍‌آلات چاپ و بسته‌بندی برگزار می‌شود و از آن باید به عنوان یک رویداد تجاری صنعت چاپ یاد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: کسانی که بازدید از این نمایشگاه را از دست می‌دهند نه نتها یک واقعه و رویداد مهم و تجاری را ازدست داده‌اند بلکه جهت‌گیری چندسال آینده و همچنین جمع‌بندی چند سال اخیر را در صنعت چاپ از دست خواهند داد.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به تحولات عمده صنعت چاپ در نمایشگاه دروپا گفت: برآورد ما برای تعداد شرکت‌کنندگان نمایشگاه دروپا 2016 بالغ بر 300 کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر محوریت در بعد چاپ و بسته‌بندی و کاربردهای عمده‌ای که در این حوزه در راه است، برای بازار بسته‌بندی در آینده درآمدی حدود 1 میلیون یورو پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر این  در محدوده‌ی چاپ صنعتی هم با یک افزایش 10 درصدی مواجه هستیم که رقم آن از 100 میلیون یورو هم تجاوز می‌کند.

"مارکوس هرینگ" از دیگر نکته‌های نمایشگاه دورپا به نوآوری‌های چاپ سه‌بعدی اشاره کرد و گفت: چاپ سه‌بعدی تحول دیگری است که پیشرفت تکنولوژی در آن بسیار سرسام‌آور است و باید با این تکنولوژی روز دنیا همگام شد.

وی ضمن بیان شعار دروپا 2016 به عنوان "آینده را لمس کنید"، از جمله اهداف و رویکرد جدید دروپا به تعامل با بازدیدکنندگان و غرفه‌گذاران جدید اشاره کرد و گفت: ما در نمایشگاه دروپا 2016 با تغییر استراتژی و رویکرد جدید تصمیم به بازتاب بهتر و جامع‌تر از صنعت چاپ داریم و به این منظور 6 محور عمده برای این نمایشگاه تعریف کرده‌ایم که شامل: بیش از چاپ/ چاپ، پیش رسانه/ چندکاناله، پس از چاپ/ تبدیل/ چاپ بسته‌بندی، تکنولوژی‌های آینده، مواد، تجهیزات/ خدمات/زیرساخت‌ها می‌شود.

هرینگ ضمن اشاره به راهکارهای جدید در نمایشگاه دروپا 2016 گفت: بخش عمده‌ای که برای این دوره از نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم طراحی بانک اطلاعاتی جدید است تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی راه‌حل‌ها و بخش‌های مختلف را پیدا کنند. از دیگر بخش‌هایی که  در حوزه‌ی چاپ سه‌بعدی و چاپ و بسته‌بندی لحاظ کرده‌ایم، تشکیل گروه‌های مختلفی است که بتوانیم در یک غرفه مشترک راه‌حل‌ها و راهکارهایی را در این زمینه به بازدیدکنندگان ارائه دهیم.

مدیر عامل شرکت پرینت پروموشن موضوع اصلی دروپا را پرداختن به دیجیتالی شدن صنعت چاپ دانست و با اشاره به 3 انقلاب صنعتی مهم جهان توضیح داد: اولین انقلاب صنعتی اوایل قرن 19 با اختراع ماشین بخار و صنعت نساجی آغاز شد، بعد از این انقلاب و در اوایل قرن 20 استفاده از جریان برق در حمل و نقل، ماشین‌آلات، اتوماسیون و تولید خودروسازی به صورت تولید انبوه انجام شد و در این دوره دومین انقلاب صنعتی رخ داد. سومین انقلاب صنعتی، اختراع کامپیوتر و استفاده از ربات‌ها بود و در آخر چهارمین انقلاب صنعتی، نفوذ دیجیتال در صنایع مختلف و استفاده از حس‌کننده‌های باهوش و هوشمند ریزپردازها است و در اینجا باید متذکر شد صنعت چاپ یکی از پیشتازان این انقلاب است و دلیل آن این است که یک روند دیچیتال پیوسته دارد. به همین خاطر از این صنعت باید به عنوان صنعت "صفر - چهار" یاد کرد و آن را چهارمین تحول صنعتی دانست.

"ارهارد وینکامپ" رئیس دایره نمایشگاه‌های بین‌المللی دوسلدروف در سخنرانی خود در این کنفرانس ضمن اشاره به خدمات نمایشگاه دروپا 2016 گفت: نمایشگاه دروپا ضمن خدمات‌رسانی در اقامت و پذیرایی میزبان بازدیدکنندگان و غرفه‌داران خواهد بود.

در ادامه این همایش احمدرضا اعتماد مظاهری نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران ضمن توضیحاتی در خصوص مبحث توسعه گفت: در این دوران مهم‌ترین مبحثی که باید در مورد آن بحث شود مفهوم توسعه است و بلاشک یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مفاهیم در دوران فعلی و جهان امروز است و این مفهوم اجتناب نا‌پذیر است.

وی با اشاره‌ای در خصوص پیشینه‌ی روند توسعه گفت: با توجه به تحولات و تغییرات در صنعت، قرن نوزدهم سده‌ی طلیعه‌ی اختراعات و انقلاب‌های صنعتی بوده است  به طوریکه با ادامه این روند قرن بیستم به عنوان انفجار صنعتی نام‌گذاری شد. در

دهه‌ی  اول هزاره سوم، این دوره‌ای که د رحال حاضر در آن قرار داریم برای پیشرفت امور مسئله‌ی اصلی مسئله رشد توسعه در تمامی زمینه‌ها اعم از توسعه در فرآیندها، توسعه در تکتولوژی است.

اعتماد مظاهری ادامه داد: صنعت چاپ و بسته‌بندی به عنوان یک صنعت تکمیلی  یکی از موضوعات مهم امروز است لذا با توجه به این امر و سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه در کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه، نشان‌دهنده جایگاه چاپ و بسته‌بندی و گویای اهمیت آن در دنیای امروز است.

وی ضمن بیان موقعیت ایران در حال حاضر تصریح کرد: با توجه به مسئله گذر از تحریم‌ها و مسئله‌ی اقتصادی کشور باید اذهان داشت شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است و حضور پر رونق و چشم‌گیر کمپانی‌های بین‌المللی شاخص این مسئله است و باید مسئله‌ی دوره پساتحریم را باید جدی گرفت و آن را مثبت ارزیابی کرد.

نائب رئیس هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در آخر گفت: نمایشگاه‌ها معرف جدیدترین تکنولوژی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها است و باید بازدید از آن بسیار کاربردی و سودمند است. برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران در آستانه سال جدید مسیحیان درس‌های زیادی برای برگزارکنندگان دارد لذا باید در نظر داشت افکار کوچک و منفعت‌طلبانه نباید مانع اهداف بزرگ ملی شود.

منبع: ایپینا

لیتوگرافی دیجیتال گویا اسکنر