سفارشات 35413111-051
استراحت کنید، کتاب بخوانید و بخوابید / گشایش اقامتگاه کتاب در توکیو

عاشقان و علاقه‌مندان کتاب‌خوانی که به «توکیو»، پایتخت ژاپن سفر می‌کنند می‌توانند با مبلغی اندک چند شبی را در مجموعه استراحتگاهی به‌سر برند و در همان حال تجربه‌ای نادر از ورق زدن کتاب را امتحان کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «ایندیپندنت»، مجموعه استراحتگاهی و کتاب‌خوانی از 5 نوامبر درهای خود را (یا بهتر است بگوییم، درهای قفسه‌های کتاب‌های خود را) با داشتن 1700 کتاب به زبان انگلیسی و ژاپنی گشود تا علاقه‌مندان بتوانند ضمن گذراندن چند شبی از لذت خواندن کتاب‌های نوشتاری و مصور لذت ببرند.
 
در وب‌سایت این مکان شگفت‌انگیز، این فضای استراحتگاهی به عنوان «کتاب‌فروشی اقامتگاهی» که تختخواب‌ها در پس قفسه‌های کتاب نهان شده‌اند و میهمانان تنها با بالا رفتن از نردبان می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه‌ خود را داشته باشند، توصیف شده است.
 
هر اتاقک (80 در 200 سانتیمتر) که با توجه به روشنایی آن حتی برای کسانی که هراس از فضای بسته دارند مناسب است، دارای چراغ‌های مطالعه‌ای است که خواننده می‌توانند در تمام مدت اقامت در آنجا به رویاهای خود پناه ببرد.

در این اقامتگاه کتاب‌خوانی 30 تختخواب و اتاق‌های مشترک وجود دارد که به سیستم اینترنت بی‌سیم (Wi – Fi) مجهز است. کتاب‌ها از سقف آویخته شده‌اند و اقامتگران می‌توانند هر آن‌چه را مایل به خواندن هستند انتخاب کنند. هزینه اقامت یک شب از حدود 19 پوند شروع می‌شود.
 
البته بنا به گفته مسئولان این اقامتگاه شگفت‌انگیز، این مکان مکانی لوکس نیست و میهمانان نباید انتظار «تشک و بالش نرم و گرم، یخچال خوراکی‌های سبک یا لحاف داشته باشند.» در مقابل، در پیامی روی سایت این مکان نوشته شده: «تجربه‌‌ای که یک‌بار هر کس باید آن را بیازماید: سعادت یک خواب راحت و خوش.»

منبع: www.ibna.ir