سفارشات 35413111-051
سامانه صنعت چاپ در کشور راه‏ اندازی می‏ شود

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: اطلاعات کنونی صنعت چاپ دقیق نیست و با راه اندازی سامانه صنعت چاپ ،تمام اطلاعات این حوزه دقیق و به روز خواهد شد. محمودرضا برازش در پانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ خراسان رضوی با اشاره به این که در این طرح استان البرز به عنوان پایلوت انتخاب شده است، افزود: تمام اطلاعات ماشین‏ آلات و دستگاه‏ های صنعت چاپ در این سامانه منتشر می‏شود. وی ادامه داد: رونق صنعت چاپ می‏تواند شرایط مناسب را برای بهبود وضعیت اشتغال فراهم کند و در این زمینه باید مدیران به این صنعت توجه بیشتری داشته باشند. برازش خاطرنشان کرد:
خراسان رضوی از گذشته جایگاه ارزشمندی داشته و به لحاظ دو روزنامه سراسری که در این شهر فعالیت می‏کنند جایگاه دوم صنعت چاپ را در اختیار دارد. وی با اشاره به این که در حوزه بسته‏ بندی چاپ نیز خراسان رضوی جایگاه ویژه دارد؛ گفت: به علت وجود آموزش و تجهیزات نسبتا مناسب در مشهد، خراسان رضوی از این لحاظ با دیگر استان‏های کشور فاصله زیادی دارد. مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که باید در دوره پسا تحریم وضعیت صنعت چاپ در کشور بهبود یابد، افزود: شهر مشهد به دلیل زائرپذیری بالا از اهمیت زیادی برخوردار است و در این زمینه باید شرایطی فراهم شود که خوراک فرهنگی این عزیزان به بهترین شکل در اختیارشان قرار گیرد.
وی یادآور شد: در طول سال زائران غیرایرانی زیادی به بارگاه منور رضوی مشرف می‏ شوند و به همین دلیل نقشه‏ های شهر مشهد به دو زبان انگلیسی و عربی چاپ می‏ شود. برازش با اشاره به این که کلاس‏های آموزشی صنعت چاپ نیمه اول مهر ماه در مشهد برگزار می‏شود، افزود: دوره یک و نیم ساله‏ ای هم ویژه مدیران با محوریت مشهد در دی ماه امسال در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد، همچنین این دوره در تهران، تبریز و اصفهان برگزار می‏شود.

منبع: www.ipina.ir

لیتوگرافی دیجیتال گویا اسکنر