سفارشات 35413111-051
گفتگو با حامد ایرانی/ مدیر برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی مشهد

به گزارش آژانس خبری طرح و چاپ، نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی مشهد، مهرماه امسال از تاریخ 23 تا 26 مهرماه برگزار می شود که مجری و برگزار کننده آن شرکت برساز رویداد پارس به مدیریت حامد ایرانی می باشد. در راستای همین موضوع، مصاحبه ای با ایشان تنظیم شده که در ادامه آن را می خوانیم.

طرح و چاپ: لطفا کمی در مورد مشخصات نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی برایمان بگویید؟

حامد ایرانی: ما در آستانه چهارمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد هستیم که از 23 تا 26 مهرماه برگزار خواهد شد و با حمایت سازمان صنایع و معادن استان، وزارت ارشاد اسلامی استان، اتحادیه صنعت چاپ و بسته بندی استان و همچنین شرکت شهرک های استان که همیشه به عنوان حامی صنایع کوچک در بحث برگزاری نمایشگاه حضور داشته و حمایت های لازم را انجام میدهد.

مشهد با توجه به اینکه قطب تولیدات صنایع غذایی ایران قرار گرفته است و فاصله جغرافیایی نزدیکی با کشورهای آسیای میانه و افغانستان دارد، می تواند به پایگاهی برای صادرات به این کشورها تبدیل شود.

ما از سال 92 وارد حوزه برگزاری این نمایشگاه شدیم، برنامه ریزی خاصی راجع به بازار افغانستان انجام دادیم، و هر سال با تبلیغات مستقیم در این بازار و دعوت از اتحادیه ها، انجمن ها و سازمان های آنها، تعداد زیادی از فعالین بازار افغانستان را برای نمایشگاه مشهد دعوت میکنیم. و این کار باعث اطمینان شرکت های داخلی به نمایشگاه ما به عنوان پایگاه صادرات به افغانستان شده است.

نمایشگاه امسال همزمان با نمایشگاه صنعت آب برگزار می شود و با توجه به اینکه خیلی از شرکت های ساختمانی مراجعه کننده برای ملزومات خود به صنعت چاپ نیاز دارند، بازدیدکنندگان می توانند مشترک باشند.

مشهد با حدود 1400 واحد صنایع تبدیلی، بعد از تهران، قطب دوم در صنایع تولیدی غذایی است و باید خاطر نشان کرد که همه این تولیدات نیاز به بسته بندی دارند. با دعوت گسترده ای که از فعالین این صنعت داریم، امیدواریم باعث تحرکی در این صنعت باشیم.

طرح و چاپ: به نظر شما تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته رشدی داشته است؟

حامد ایرانی: طبق پیش بینی های انجام شده، انتظار می رود در تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته، شاهد رشد حداقل 30 درصدی باشیم.

طرح و چاپ: تا کنون چند درصد از غرفه ها پر شده است؟

حامد ایرانی: حدود 30 درصد پر شده، 40 درصد از شرکت ها در حال مذاکره هستند و 20 تا 30 درصد هم فضای آزاد داریم.

طرح و چاپ: قیمت غرفه ها نسبت به سال گذشته تغییری داشته است؟

حامد ایرانی: افزایش قیمت ها نسبت به سال گذشته خیلی محدود بوده و امسال در بحث افزایش قیمت ها خیلی آهسته عمل کردیم، نمایشگاه هر ساله به طور میانگین 15 تا 20 درصد افزایش قیمت دارد اما ما از این میانگین هم رشد کمتری در افزایش قیمت ها داشته ایم. حتی در بعضی از قسمت ها قیمت ها هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است.

طرح و چاپ: آیا در زمینه اطلاع رسانی از برگزاری نمایشگاه در کشورهای اطراف تبلیغات داشتیم؟

حامد ایرانی: در حال حاضر وارد فاز تبلیغات در افغانستان شده ایم و امیدواریم که تبلیغات در عراق هم نتیجه مثبتی داشته باشد. ولی افغانستان همیشه به عنوان یک شرکت کننده ثابت در نمایشگاه های ما حضور دارد و به دلیل فضای رقابتی که با پاکستان و ترکیه هست، تبلیغات در این کشور پررنگ تر است.

طرح و چاپ: لطفا در مورد دوره ها یا همایش هایی که به طور همزمان با نمایشگاه برگزار می شود توضیح دهید؟

حامد ایرانی: هنوز سرفصل های دوره ها قطعی نشده است اما احتمال می رود دوره های امسال بیشتر وارد فاز بسته بندی شود.

در سال گذشته بیشتر دوره ها با سرفصل های طراحی، گرافیک و چاپ بوده ولی امسال 30 درصد دوره ها با سرفصل بسته بندی خواهد بود و الباقی مربوط به چاپ های دیجیتال، افست و طراحی می باشد.

طرح و چاپ: آیا اتحادیه در جهت اطلاع رسانی بین اعضا با شما همکاری لازم را داشته؟

حامد ایرانی: اتحادیه صنعت چاپ اساس و ارکان این صنعت در استان است و جلسات منظمی در این خصوص با آقای مغانی، رییس اتحادیه برگزار می شود و هدف این جلسات سیاست پذیری ما از نیازهای صنف و بحث های هماهنگی نمایشگاه است و امیدواریم که بتوانیم نمایشگاهی را برگزار کنیم که بیشترین دستاورد را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

طرح و چاپ: جناب ایرانی به عنوان کلام آخر اگر مطلبی در نظر دارید، بفرمایید؟

حامد ایرانی: آقای مهندس برازش، مدیر کل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمله ای را در بحث برگزاری نمایشگاه مشهد گفتند که ما به نمایشگاهی که در مشهد برگزار می شود افتخار میکنیم، از تهران که خارج می شویم بهترین نمایشگاه را در شهر مشهد شاهدیم و این جمله باعث افتخار ما بوده است.

و در آخر از همه شرکت ها دعوت میکنم که در این نمایشگاه حضور داشته باشند، چرا که این نمایشگاه، هم در بحث داخلی و هم در بحث صادرات به افغانستان، پل ارتباطی است که می تواند به فعالیت های آنها کمک کند.

منبع:www.topp.ir