سفارشات 35413111-051
ظرفیت بالای صنعت چاپ مشهد در سال 2017

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه در سال 2017 مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامیده می شود، ظرفیت بالای صنعت چاپ را برای آن سال مد نظر قرار داده ایم و باید با راه‌اندازی شهرک چاپ تا آن زمان در مشهد زمینه‌های رشد این صنعت را در خراسان رضوی فراهم کنیم.

سیدسعید سرابی عصر روز پنج شنبه 19 شهریور در پانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ خراسان رضوی که در سالن آمفی‌تئاتر مؤسسه فرهنگی قدس برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود و باید تا قبل از رسیدن به آن زمان شاخص‌های فرهنگی را به حد مطلوب برسانیم.

وی افزود: یکی از شاخص‌های فرهنگی‌ که باید در این رابطه مورد توجه قرار بگیرد بحث صنعت چاپ بوده و نباید از ظرفیت این صنعت در این رویداد ملی و بین‌المللی غافل شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال 2017 مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامیده می شود، ظرفیت بالای صنعت چاپ را برای آن سال مد نظر قرار داده ایم، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با حمایت مسئولان شهرک چاپ را تا آن زمان در مشهد داشته باشیم و زمینه‌های رشد این صنعت را در خراسان رضوی فراهم کنیم.

سرابی  تصریح کرد: خراسان رضوی به لحاظ گستردگی‌ای که دارد دارای جایگاهی ویژه در حوزه صنعت نشر و مطبوعات بوده و دارای شاخص‌هایی بوده که در بستر صنعت چاپ بسیار تأثیرگذار است، ضمن اینکه این استان در حوزه صنایع هم یکی از استان‌های برتر کشور بوده جایگاه ویژه‌ای هم در بحث صنعت بسته‌بندی دارد.

وی تأکید کرد: این شاخص‌ها مورد توجه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل چاپ و نشر بوده و هست و با عنایتی که ظرفیت‌های خراسان رضوی وجود دارد شاخص‌های توسعه‌ای استان توسط مسئولان امر دنبال می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه صنعت چاپ نقطه اتصال آموزش، فرهنگ، سیاست و اقتصاد است، عنوان کرد: صنعت چاپ با تمامی صنایع در ارتباط بوده و خوشبختانه خراسان رضوی جزء سه استان برتر کشور در این حوره بوده است و در تولید محصولات فرهنگی سرآمد و برتر هستیم، ضمن اینکه به این وضعیت قانع نیستیم و باید صنعت چاپ هم پابه‌پای سایر صنایع رشد و ترقی‌هایش را داشته باشد.

منبع: www.topp.ir