سفارشات 35413111-051
اشباع بازار چاپ با واردات بی رویه ماشین آلات

به گزارش آژانس خبری طرح و چاپ:

 حبیب ا... عابدی، مسئول کمیسیون شکایات اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی، واردات بی رویه ماشین آلات به کشور و افزایش تعداد بی رویه آنها را غلط دانست و گفت: این امر باعث اشباع بازار چاپ شده است.

حبیب ا... عابدی ، مسئول کمیسیون شکایات اتحادیه چاپ خراسان و مدیر چاپ و نشر آبرنگ در گفتگو با خبرنگار طرح و چاپ ، واردات بیش از حد ماشین آلات در سال گذشته را جزء اتفاقات منفی این سال دانست و افزود : ما در سال گذشته واردات بی رویه ی ماشین آلات را داشتیم که این امر باعث اشباع بازار شده و تعداد دستگاها بیش از نیاز کار شده است . این ماشین ها باید روزانه تغذیه کار داشته باشند و با توجه به رکود اختصادی و نبودن صادرات در کشور سفارشات کمتر است و این نیاز تامین نمیشود.او رکود بازار و بیکاری و گرانی اجناس را ذکر کرد و گفت : چند سالی است که گرفتار این گونه مسائل در کشور هستیم که باعث شده است که بر همه ی قسمت های کشور تاثیر منفی داشته باشد.

وی اتفاق بد دیگر در سال گذشته را موضوع تغییر واردات کاغذ دانست و خاطر نشان کرد قبلا کاغذ را مستقیم به  ناشر میدادند اما بعد ها این موضوع تغییر کرد . و همچنین اکنون قیمت ها با ارز آزاد محاسبه می شود و در نتیجه، قیمت تمام شده بالا می رود و تاثیر بدی بر نشر کتاب و تکثیر آن میگذارد ، و به دنبال آن نارضایتی ناشران را در پی دارد.

حبیب ا... عابدی بهترین اتفاق سال 93 را موضوع واگذاری زمین های شهرک چاپ دانست و گفت : در سال 93 در کشور اتفاق خیلی خوبی برای صنعت چاپ نداشتیم ، اما در مشهد زمین های شهرک چاپ واگذار شدند و انشاا... در سال 94 ساخت و ساز های آن آغاز می شود .

مدیر چاپ و نشر آبرنگ در ادامه افزود : امید داریم بازار حرکتی مثبت کند ، و دولت در بخش صنعت راهکار مثبتی ارائه دهد تا تولید رونق پیدا کند ، توقع داریم دولت برنامه های لازم را برای کمک به صنعت چاپ داشته باشد .

 وی گفت : ما مهمترین زنجیره صنعت هستیم که متاسفانه در سال گذشته هیچ بهایی به این صنعت از سمت دولت داده نشده است و امیدواریم در سال جدید این گونه نباشد .

حبیب ا... عابدی اظهار داشت: اگر دیگر امیدی نداشته باشم ، خود من هم چاپخانه را در سال آینده تعطیل خواهم کرد. وی به انتخابات هیئت مدیره در سال آینده اشاره کرد و گفت : امیدواریم بتوانیم نیرو های جوان را جذب کنیم .

عابدی گفت : اتحادیه تا کنون در جزء های مختلف و همچنین در بحث آموزش فعال بوده است . مثلا بخش رسیدگی به  شکایات خیلی خوب عمل کرده و دیگر مشکلات خیلی حادی را نداریم و همه ی سعی ما بر این بوده که مشکلات با رضایتمندی دوطرف حل شود.

 مسئول کمیسیون شکایات اتحادیه چاپ خراسان بیان کرد : در بحث شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان بهتر است چاپخانه داران تامین جنس استان را از شرکت تعاونی داشته باشد و دوستان همکاری لازم را در این زمینه برای رونق شرکت تعاونی داشته باشند .

 حبیب ا... عابدی گزارش عملکرد کمیسیون خود را این گونه توصیف کرد: عضو کارگروهی بودم که توانستیم اطلاعات آماری  دقیقی را از کلیه چاپخانه ها به دست آوریم .

ما طرح آمایش صنعت چاپ را در واحد های پیش از چاپ /  چاپ / و پس از چاپ انجام دادیم. و این اطلاعات را برای شروع طرح شهرک چاپ به کار بردیم. و براساس همین آمار ، قطعات زمین های شهرک چاپ را طبق امتیازات بین متقاضیان تقسیم کردیم .

وی در ادامه گفت : امیدواریم که این اطلاعات در آینده راه گشاتر باشد. ما در استان ظرفیت های لازم را برای انجام همه ی امور چاپی داریم.و بهتر است فعالیت هایی مثل پیک های سراسری خارج از استان در حال انجام است را به داخل استا بکشانیم.

مدیر چاپ و نشر آبرنگ در پایان صحبت هایش افزود : سال خوبی را برای همه ی همکاران آرزو می کنم و امیدوارم که سال پررونق و کشوری آباد داشته باشیم چرا که مردم ما لیاقت بهترین ها را دارند.

منبع: www.topp.ir