سفارشات 35413111-051
شکل گیری شهرک چاپ، بهترین اتفاق سال 93بود.

جواد مخملباف در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری طرح و چاپ:

بهترین اتفاق سال را شکل گیری شهرک چاپ مشهد دانست وافزود این شهرک برای اولین بار در مشهد راه اندازی شد.

به گزارش آژانس خبری طرح وچاپ جواد مخملباف، مسئول کمیته فنی اتحادیه صنعت چاپ خراسان ومدیر چاپخانه پرتو کیهان توس ،گفت:در سال 93اتفاق خوبی که شایان ذکر باشد و در این سال اتفاق افتاده باشد را نداشتیم اما در مشهد یکی از اتفاق های خوبی که افتاد، شکل گیری شهرک چاپ بوده این شهرک با وجود همه ی تلاش هایی که از قبل انجام شده بود وبا توجه به تمام مشکلات و زحماتی که برای مشهد داشت، زمین هایش واگذار شد. وخاطرنشان کرد: این شهرک برای اولین بار در مشهد راه اندازی شد که امیدواریم در سال 94 با تسهیلاتی که از وزارت ارشاد به خریداران داده می شود ساخت وساز آغاز شود.


وی در ادامه گفت: شهرک چاپ مشهد به جهت اینکه خیلی بزرگ نیست و از لحاظ منطقه ای از شهر دور نیست نمی تواند به زودی شکل گیری خوبی داشته باشد. چاپخانه داران بودجه اولیه را واریز کردند و قراردادهایشان را بستند واز فروردین ماه سال جدید وارد فاز دوم یعنی تحویل وساخت وساز می شوند.


مسئول کمیته فنی اتحادیه چاپ خراسان رضوی، از مسائل اقتصادی و رکود اقتصادی که گریبان محصولات صنعتی وهمچنین صنعت چاپ را گرفته است، به عنوان بدترین اتفاقات سال 93 یاد کرد وافزود: ما مجموعه ای هستیم که در تامین نیاز بسته بندی کارخانه جات نقش مهمی داریم و وقتی آنها دچار مشکل رکود باشند روی صنعت چاپ هم تاثیر خواهد گذاشت.

جواد مخملباف خبر تعطیلی چاپخانه های اصفهان و تهران را هم جزو اخبار تلخ صنعت چاپ در این سال دانست.

وی در ادامه افزود:ما امیدواریم دولت مردان ما بتوانند زمینه ای را ایجاد کنند که منافعش کل جامعه را در بربگیرد. چرا که تمام این موارد به یکدیگر وابستگی دارند.

مدیر چاپخانه پرتو کیهان توس از راه اندازی خط تولید فناوری اکسپروژن در چاپخانه خود خبر داد و گفت: ما در چاپخانه خود تولید جعبه وپاکت و.... داریم که مورد مصرف کارخانجات است و مخاطبین ما در شهرک طوس هستند.ودر سال آینده بخشی را راه اندازی خواهیم کرد که برای اولین بار در شرق کشور اتفاق می افتاد وآن هم استفاده از فناوری اکستروژن است که برای بهداشتی کردن کاغذ ومقوا وهمچنین تولید مقواهای چند لایه برای بسته بندی مواد غذایی مایع به کار می رود.که دستگاه های آن خریداری شده وسال آینده خط تولید آن شروع به کار می کند.


مخملباف گزارش عملکرد کمیته فنی اتحادیه چاپ خراسان را اینگونه توصیف کرد: از بدو شکل گیری اعضای جدید اتحادیه، کمیسیون فعال بوده ودر این دوره حدود 70جلسه برگزار کردیم که اهم فعالیتمان راه اندازی بخشی بود که به بررسی صلاحیت کسانی می پرداخت که متقاضی واحدهای پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ بودند. صلاحیت افراد بررسی شده در کل دوره بیش از 120تا 130 نفر تایید صلاحیت شدند.


وی در ادامه افزود: یکی از کارهای مهم و ارزنده دیگر ارائه نرخ نامه ی چاپ بود که بر اساس هزینه های تولید شکل گرفت.

هزینه های دریافتی چاپخانه ها تاکنون سنتی بودند و هر سال 10تا20% به قیمت ها اضافه می شد. ما توانستیم با بررسی کل هزینه یک چاپخانه که 13 پارامتر داشت، هزینه ها را جمع بندی کنیم و بعد از ارزیابی تولید یک چاپخانه در روز و با توجه به هزینه های آن نرخ نامه تعیین شد. از سال 91 این نرخ نامه اجرا شده و در بحث اصلاح قیمت ها تاثیر خوبی را دیده ایم.


جواد مخملباف در پایان صحبت هایش برای اهالی این صنعت آرزوی موفقیت کرد و گفت: برای همه دوستانی که در این زمینه فعالیت می کنند آرزوی بهروزی، موفقیت و سلامتی را در سال جدید داریم.

منبع: www.topp.ir