سفارشات 35413111-051
سال 93 با تفرقه افکنی، صنف را به حاشیه بردند.

عباس سرابیان معتقد است که برخی افراد در ماه‌های پایانی سال 93 با تفرقه افکنی صنف را به حاشیه بردند، به همین دلیل سال 93 را باید سال تفرقه نامگذاری کرد.

نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان اظهار کرد: سال 93 سال دلچسبی نبود و صنوف مرتبط با چاپ مانند اتحادیه لیتوگرافان مشکلات زیادی را برای صنف ایجاد کردند و با تفرقه افکنی خواستار جداسازی صنف شدند در حالی که ما همه عضو یک خانواده هستیم و جداکردن صنف از یکدیگر کار درستی نیست.

وی ادامه داد: امروز ما به جای جداسازی و تفرقه افکنی باید به فکر وحدت و ایجاد فراکسیون چاپ باشیم تا بتوانیم حرفمان را بزنیم چراکه در شرایط فعلی که همه درگیر کم کاری و بحران اقتصادی هستند نباید به جنگ قدرت بپردازیم، متاسفانه شرایط در روزهای پایانی سال 93 طوری رقم خورد تا سال 93 را سال تفرقه برای صنعت چاپ بنامیم.

سرابیان در توضیح وضعیت اقتصادی چاپخانه داران در سال 93 گفت: در بحث اقتصادی نیز مشکلات فراوانی وجود دارد و بسیاری از چاپخانه‌داران با مشکل اقتصادی روبه‌رو هستند و شرایط برای کار بسیار سخت شده است.

وی ادامه داد: شرایط تجارت جهانی کمی تغییر کرده و باتوجه به کاهش ارزش یورو نسبت به دلار می‌توان به آینده امیدوار بود. پیش‌بینی من این است که در سال 94 شرایط بهار می‌شود.

این مسوول صنفی در توضیح فعالیت‌های وزارت ارشاد اظهار کرد: در یک سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش  آماری بسیار دقیق عمل کرده و با یک برنامه‌ریزی صحیح در حال جمع آوری بانک اطلاعاتی صنعت چاپ است.

وی افزود: در صورتی که این بانک اطلاعاتی به سرانجام برسد اتفاقات بزرگی را در صنعت چاپ شاهد خواهیم بود زیرا در حال حاضر مجلس و دولت آمار دقیقی از واحدهای چاپی ندارند تا بتوانند برای آن برنامه‌ریزی کنند.

سرابیان در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره اینکه در روزهای پایانی سال 93  چه دعایی برای صنعت چاپ می‌کنید گفت: در این روزهای پایانی سال 93 از خداوند می‌خواهم که شرایطی را فراهم کند تا مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران حل شود زیرا این موضوع در سال‌های گذشته چاپخانه‌های زیادی را تعطیل کرده است.

منبع: www.printfamily.ir