سفارشات 35413111-051
تجمیع اتحادیه‌های چاپ‌، لیتوگراف و صحاف در حال پیگیری است.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران؛  رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران از تجمیع اتحادیه‌های چاپ‌، لیتوگراف و صحاف خبر داد و گفت:‌ این موضوع در مذاکرات با اتاق اصناف و اتحادیه‌‌ها در حال پیگیری است.


بهمن پورمند، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به جوابیه اخیر اتاق اصناف تهران به درخواست اتحادیه لیتوگرافان مبنی بر مجاز نبودن اعضای اتحادیه چاپخانه‌داران به فعالیت در حوزه لیتوگرافی گفت:‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی صنعت چاپ در کشور است، بخشنامه هیئت وزیران در سال 71 را سال‌ها پیش به واحدهای چاپی ابلاغ کرده است که بر طبق آن تمامی چاپخانه‌داران می‌توانند فعالیت‌‌های قبل و بعد از چاپ را نیز انجام دهند.


وی ادامه داد:‌ پس از اینکه اتحادیه لیتوگرافان این جوابیه را منتشر کرد‌، با آقای فاضلی رئیس اتاق اصناف تهران دیداری داشته و جریان بخشنامه هیئت وزیران را مطرح کردم‌، بر این اساس اتاق اصناف در اطلاعیه‌ای جدید به اتحادیه لیتوگرافان و صحاف اعلام نمود تا اطلاع ثانوی از دادن هرگونه اخطاریه و بازرسی از واحدهای صنفی چاپخانه‌داران خودداری کنند.


پورمند تصریح کرد:‌ از نظر مشتری‌مداری، صرفه‌جویی، رقابت، کارهای برون مرزی و... کل صنعت چاپ باید زیر یک سقف باشد،‌  اکنون صنعت چاپ در جهان به سمت تجمیع پیش رفته است و ما نیز باید به جای کارهای مستقل به هم‌اندیشی و تجمیع فکر کنیم.


پورمند با اشاره به باز شدن بحث تجمیع اتحادیه‌های چاپ‌، صحاف و لیتوگراف گفت:‌ اکنون دوباره این موضوع در حال پیگیری است،‌ مذاکراتی میان اتحادیه‌ها و اتاق اصناف انجام شده است تا این 3سه گانگی از بین رفته و در قالب یک اتحادیه واحد به فعالیت بپردازیم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی صنعت چاپ در شش ماهه پایانی سال گفت:‌ زمانی که وضعیت اقتصادی کشور مناسب نباشد،‌ طبعا‌ً وضعیت صنعت چاپ نیز که نوعی پوشش‌دهی به صنایع دیگر دارد،‌ مناسب نخواهد بود. متأسفانه تسهیلات صندوق توسعه کلی نیز نمی‌تواند کاری از پیش ببرد،‌ هفته گذشته زمانی که به دیدار رئیس صندوق توسعه ملی رفته بودیم،‌ می‌گفت،‌ نزدیک به هزار پرونده در صندوق وجود دارد.


منبع:www.papna.ir