سفارشات 35413111-051
اختلافات اتحادیه‌های تهران تمامی ندارد /اتحادیه‌های چاپی تهران باید ادغام شوند

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حاشیه و اختلافات اتحادیه‌های تهران تمامی ندارد به همین دلیل فکر می‌کنم بهترین کار ادغام اتحادیه‌های چاپی تهران با یکدیگر باشد.

محمود رضا برازش در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت چاپ و بسته بندی ایران در تشریح وضعیت نامناسب اتحادیه‌های چاپی تهران و درگیری‌های رخ داده اظهار کرد: این موضوع فقط در تهران مطرح است زیرا ما تنها در تهران سه اتحادیه چاپی داریم و سایر استان ها با این مشکل روبه‌رو نیستند، البته این یک مشکل صنفی و به نظرم بهتر است که صنفی برطرف شود.

وی ادامه داد: به نظرم این موضوعات ادامه دارد و پیشنهاد من تجمیع این سه اتحادیه است تا هم این گونه مشکلات پیش نیاید و هم کار چاپخانه‌داران تسهیل شود. من این پیشنهاد را مکتوب به اتاق اصناف  ارسال کردم تا روند اتحادیه درگیری با یکدیگر نباشد، این نظر و راهکار وزارتخانه است اما تصمیم آخر را اتاق اصناف می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگیری‌های پیش آمده را در شان صنف چاپ و اهالی آن ندانست و بیان داشت: این درگیری ها در حد صنفی است و کسی که ضرر می‌کند چاپخانه‌‌های متوسط است زیرا هر چقدر هم که این دعواها بالا بگیرد توان تعطیلی چاپخانه‌های بزرگ و صنعتی که وجود ندارد، از طرفی هم چاپخانه‌های کوچک نیز تنها یک ماشین یا دو ماشین دارند، در نتیجه این وسط فقط چاپخانه‌های متوسط ضرر می‌کنند.

وی افزود: در کل وضعیت فعلی باید تغییر کند زیرا نمی‌شود یک چاپخانه‌ را به چندین اتحادیه سپرد و در دنیای که هر روز سعی می‌شود این گونه کارهای ادارای کم شود، صنعت چاپ را درگیر کارهای اداری سه اتحادیه کرد و شرایط سختی را برای آنها رغم زد.

برازش در پایان گفت: این که یک واحد چاپی دستگاه‌های چاپ، پیش از چاپ و پس از چاپ را داشته باشد امری طبیعی است و در تمام شهرها نیز اینگونه است، ما مصوبه هیات دولت و قانون را اعلام کردیم اما همان طور که در ابتدا گفتم این مشکل صنفی است و باید به صورت صنفی حل شود.

منبع: www.ipina.ir

۱۳۹۳ جمعه ۱ اسفند